Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 600 تن عسل از زنبورستان‌های شفت

مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: از روز شنبه 15 مهر هم‌زمان با سراسر کشور، آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان شفت آغاز شده و تا ۲۷ مهر به مدت دو هفته ادامه دارد.

تولید بیش از 600 تن عسل از زنبورستان‌های شفت

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، محمدرضا یوسف‌نژاد هدف از اجرای طرح آمارگیری را دستیابی به آخرین وضعیت زنبورداری شهرستان دانست و افزود: ارائه خدمات به زنبوردارن، تعداد مهاجران به شهرستان، میزان تولید عسل و فرآورده‌های جانبی، اشتغال‌زایی و اطلاعات شناسنامه‌ای که در ارائه خدمات به زنبورداران شهرستان حائز اهمیت می باشد، از جمله اهداف سرشماری است.

وی افزود: در سال گذشته از 30 هزار و 133 کلنی زنبور عسل در شهرستان شفت آمارگیری شد که 9 هزار و 878 کلنی آن بومی و 20 هزار و 255 کلنی نیز غیر بومی بودند.

 مدیر جهاد کشاورزی شفت از فعالیت 349 نفر زنبوردار در زنبورستان‌های شهرستان خبر داد و گفت: 236 نفر از زنبورداران بومی و  113نفر از آنها غیربومی بودند.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان تولید عسل شهرستان 622 تن بوده است.

وی یادآور شد: هم‌زمان با آغاز سرشماری کلنی‌های زنبور عسل جا به جایی کلنی‌ها تا 27 مهرماه ممنوع است تا بتوانیم آمار دقیق‌تری در سرشماری کسب کنیم بنابراین انتظار می‌رود زنبورداران و شوراهای اسلامی با کارشناسان پهنه و مامورین آمار همکاری همه جانبه داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید