Iranian Agriculture News Agency

۵۲ پرونده تعزیراتی برای شالیکوبی‌های گیلان تشکیل شد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در اجرای طرح نظارت بر شالیکوبی‌های استان ۵۲ پرونده تخلف برای شالیکوبی‌ها تشکیل شد.

۵۲ پرونده تعزیراتی برای شالیکوبی‌های گیلان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، قاسم جوادزاده مقتدر با اشاره به اجرای طرح نظارت بر شالیکوبی‌ها هم‌زمان با فصل برداشت و آغاز به کار کارخانجات برنجکوبی گیلان از حدود یک ماه گذشته بیان کرد: طی این مدت ۲۵۳ بازدید از شالیکوبی‌های استان انجام شد ضمن اینکه نظارت‌ها در قالب اجرای این طرح تا پایان فرآیند تبدیل شلتوک به برنج ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ۵۲ پرونده تشکیل شده ۲۳ مورد مربوط به صادر نکردن فاکتور، ۲۵ مورد عدم نصب نرخنامه و چهار مورد گران فروشی است، اضافه کرد: نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی‌ها دو هزار و ۲۰۰ تومان در ستاد تنظیم بازار گیلان تعیین و ابلاغ شده‌ که شالیکوبی‌ها موظف به رعایت آن هستند ضمن اینکه کشاورز در صورت تمایل با هماهنگی کارخانه می‌تواند معادل نرخ، برنج تحویل دهد.

معاون توسعه‌ بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه صاحبان شالیکوبی‌ها موظف‌اند تا بنر مربوط به نرخ تبدیل شلتوک به برنج را در سردر برنجکوبی‌ها نصب کنند، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح نظارت بر شالیکوبی‌ها، بازرسان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بسیح اصناف و اتحادیه شالیکوبی‌ها مشارکت دارند که در صورت مشاهده تخلف پرونده تعزیراتی تشکیل خواهد شد.

وی یادآور شد: کشاورزان در صورت مشاهده عدم رعایت مصوبه ستاد تنظیم بازار در ارتباط با نرخ تبدیل شلتوک به برنج می‌توانند به سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا به بازرسان جهاد کشاورزی و تعاونی شالیکوبی‌های اطلاع دهند تا به تخلف رسیدگی شود.

معاون توسعه‌ی بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان توضیح داد: هزار و ۴۲۵ کارخانه شالیکوبی با ظرفیت حدود دو میلیون تن تبدیل شلتوک به برنج در استان فعال است که سالانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک را به ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن برنج تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید