Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با دادستان دیوان محاسبات کشور

جلسه هماهنگی و هم اندیشی با دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با دکتر علی کامیار مدیرکل دیوان محاسبات استان و مدیران بخش کشاورزی استان گلستان عصر روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه در محل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با دادستان دیوان محاسبات کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این جلسه، مهاجر با اشاره به خلاصه ای از وضعیت بخش کشاورزی استان و تولیدات آن گفت: گلستان در تولید ١۶ نوع محصول مهم و استراتژیک در سطح کشور رتبه اول تا پنجم را در اختیار دارد.

وی افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان پرتلاش در استان در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کردند که از این تولیدات چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزارتن انواع تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در بخشی از سخنان خود به بعضی از مشکلات بخش کشاورزی به مانند؛ توزیع نامناسب بودجه و تقسیم آن در شورای برنامه ریزی شهرستان ها، افزایش فهرست بها، تخصیص اعتبارات که به لحاظ زمان، نوع و مقدار آن مناسب برای کار و عملیات اجرایی نیست، تسهیلات بانکی کشاورزی و تغییرات زیاد سرفصل و منابع آن، بازرگانی و صنایع تبدیلی و عدم هماهنگی وزارت صمت، سیاست گذاری در مدیریت آب که متولی آن مشخص نیست، دوگانگی تخصیص اعتبارات تحقیقات کشاورزی و دانشگاه ها، پرداخت و خواستار کمک برای رفع آن ها شد.

علی کامیار هم در این جلسه گفت: ماموریت مهم دیوان محاسبات این است که در کنار تمامی دستگاه های کشور قرار گیرد و با راهنمایی و تعامل با آنان برای موفقیت آن ها کمک کند. دیوان محاسبات اصلا دنبال مچ گیری نیست.

وی افزود: با عنایت به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص امسال به عنوان "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها" فرصت مهمی است تا وزارت جهادکشاورزی از آن استفاده بهینه نماید.

دادستان دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: خواسته ها و توقعات از وزارت جهادکشاورزی واقعا بالاست، ولی آیا در عوض امکانات، اعتبارات و... به اندازه کافی در اختیار این وزارت گذاشته اند؟ جواب مشخص است که امکانات کافی نیست و کم هست.

کامیار با قدردانی از زحمات رئیس سازمان، مدیران بخش کشاورزی و کشاورزان استان گلستان، تاکید کرد: دیوان محاسبات هم در استان و هم در کشور آمادگی کامل دارد برای رشد و ارتقای بخش کشاورزی، برای جذب منطقی اعتبارات، اجرای پروژه ها و... کمک کند و با حذف موانع تولید و با همکاری هم شاهد توسعه و افزایش تولید باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید