Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج؛

مراسم تجلیل از جهادگران بخش خصوصی در مقابله با سیل استان گلستان برگزار شد

به منظور تجلیل از تلاشگران و جهادگران بخش خصوصی در مقابله با سیل سال ۹۸ مراسمی در محل سالن اجتماعات موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شد.

 مراسم تجلیل از جهادگران بخش خصوصی در مقابله با سیل استان گلستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، در این مراسم دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و فرمانده پایگاه بسیج حضرت امیر (ع) این سازمان با اشاره به نقش جهادگران و یادآوری دلیری ها و رشادت های سنگرسازان بی سنگر در طول دوران دفاع مقدس گفت: بسیج یادگار ارزشمند بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است و شما پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی در  شرایط بحرانی و وقوع بلایای طبیعی و خصوصا سیل اخیر در استان گلستان بسیجی وار به میدان آمدید و فداکاری و رشادت های بسیار از خود نشان دادید که برای هیچ کسی قابل تصور و تجسم نبود.

وی افزود:  در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی جنگ  افتخار داشتید که ۵۰ درصد شهدای ادارات از میان شما عزیزان بودند.

دکتر مهاجر گفت: در جریان سیل ما بهترین نمونه های ایثار و از خودگذشتگی  و حرکت بسیجی وار شما عزیزان را دیدیم مرحوم عبدالحسینی که شهید راه خدمت نامگذاری شد از خیل شما پاکان بود و این برای هر کسی قابل درک نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه سخنانش افزود: مدتها پیگیر تامین منابع برای بازسازی امورات زیربنایی بخش کشاورزی بودیم و خوشبختانه مبلغ قابل توجهی تصویب شدو امروز دست یاری به سوی شما عزیزان دراز می کنم و درخواست دارم همچون همیشه با حرکت انقلابی و بسیجی وار برای لایروبی انهار و کانال ها و قنوات و .....تمام همت و تلاش خود را به کار گیرید.

فرمانده ی پایگاه بسیج حضرت امیر(ع) سازمان جهاد کشاورزی گلستان در پایان سخنانش گفت: لازم می دانم از صیادانی که با آوردن ۶۰ قایق به کمک سیل زدگان آمدند و از کارخانه داران تولیدکننده کنسانتره که مواد خوراک دام سیل زدگان  را تولید و تامین کردند و از اکیپ های دامپزشکی و همچنین صندوق های حمایت از بخش خصوصی نیز تقدیر و تشکر کنم.

سپس حجت الاسلام معصومی فر مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تاکید بر لزوم تجلیل از حرکت بسیجی وار جهادگران و فعالان بخش خصوصی در جریان سیل اخیر در استان از تلاش و همت و از خودگذشتگی آنان قدردانی کرد.

وی افزود: حتی در روستاهای دورافتاده هم مردم جمع شدند و  بدون هیچ چشمداشت و انتظاری به یاری سیل زدگان شتافتند.

حجت الاسلام معصومی فر گفت: اعتقادم این است که مردم دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در جریان سیل خانمان برانداز  که  به یقین آزمونی الهی بود سربلند شدند.

در ادامه ی مراسم مهندس جلالی رییس بخش پیمانکاران گفت: با دیدن فداکاری ها و تلاش خستگی ناپذیر پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی در زمان سیل یاد عملیات هایی افتادم که بسیجی ها خدمات بسیار شایانی به این نظام کردند و حماسه ها آفریدند که حاصلش امروز امنیت است.

وی افزود: پیمانکاران تعداد  ۱۷۰ تا ۲۰۰ ماشین آلات را از ۲۸ اسفند روانه ی مناطق سیل زده استان کردند.

جلالی گفت: نیروها را در مدت زمان بسیار کمی از طریق فضای مجازی فعال کردیم و اگر این ماشین آلات نبود خسارت هایی اتفاق می افتاد که بسیار بیشتر و سنگین تر بود.

وی در ادامه گفت:  حضور در کنار دستگاههای اجرایی و مردم را در شرایط بحرانی وظیفه و تکلیف خود می دانیم.

در ادامه ی مراسم مهندس افتخارالدین مدیرعامل کارخانجات خوراک دام استان نیز با تشریح تلاش شبانه روزی کارخانه داران و کارفرمایان و کارگران مربوطه از ایشان تقدیر و تاکید کرد همچنان در شرایط بحرانی به کمک و یاری آسیب دیدگان خواهند شتافت و آن را تکلیف خود می دانند.

 در پایان این مراسم از خانواده شهید عبدالحسینی و جهادگران و پیمانکاران بخش خصوصی که بسیجی وار به مقابله با سیل و به کمک سیل زدگان رفتند با اهدای لوح سپاس تقدیر و تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید