Iranian Agriculture News Agency

رشد زودرس محصولات کشت پاییزه در گلستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به رشد زودرس محصولات کشت پاییزه در این استان توصیه‌های مهمی به کشاورزان کرد.

رشد زودرس محصولات کشت پاییزه در گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، علی اکبر مهقانی بیان کرد: سال زراعی جاری به سبب افزایش سه درجه‌ای دما در فصل کشت در مقایسه با میانگین بلندمدت و البته بارندگی‌های مناسب، مراحل رشدی گیاه از جمله؛ گندم، جو و کلزا جلوتر از شرایط عادی است.

وی گفت: فصل کشت محصولات پاییزه در گلستان به پایان رسیده و  وارد مرحله داشت شده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: در این شرایط، تغذیه گیاه بسیار مهم است و باید استفاده از کود پتاسه در دستور کار قرار بگیرد.

مهقانی با بیان اینکه در این شرایط، علف‌های هرز و آفات نیز زودتر دست به کار شده‌اند، اضافه کرد: سرکشی مستمر از مزارع و مدیریت علف‌های هرز و آفات هم باید خیلی جدی گرفته شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان در سال جاری زیر کشت جو رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان سطح زیر کشت گندم در استان را ۳۷۰ هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: پارسال استان گلستان با بیش از یک میلیون تُن، در رتبه دوم تولید گندم کشور قرار گرفت و گندم گلستان به لحاظ کیفیت، حرف اول را در کشور می‌زند.

وی همچنین سطح زیر کشت کلزا در استان را ۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: گلستان تولیدکننده عمده این دانه روغنی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، استان گلستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است که در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه‌های روغنی و پنبه در زمره پنج استان اول کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید