Iranian Agriculture News Agency

معاون عمرانی استانداری گلستان:

100 درصد تعهدات تولید نهال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام شده است

معاون عمرانی استانداری گلستان در بازدید از نهالستان قرق گفت: 100 درصد تعهدات تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان تولید شده است.

100 درصد تعهدات تولید نهال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، سید مهدی مهیایی بیان کرد: امسال در نهالستان‌های گلستان 6 میلیون و 800 هزار نهال از گونه‌های مختلف جنگلی، زراعت چوب و فضای سبز تولید شده است.

وی ادامه داد: کارگروه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان گلستان به ریاست استاندار و جانشینی معاونت عمرانی و با دبیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تشکیل شده است.

مهیایی با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی متولی باید در اجرای این طرح همکاری کنند، افزود: گلستان جزو استان‌هایی است که پوشش جنگلی دارد و حمایت و حفاظت از این عرصه‌ها و منابع ملی برعهده همه ما است و مسئولیت خطیری داریم.

معاون عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: باید همه برای کاشت این نهال‌ها در نیمه دوم سال اقدامات لازم و موارد اجرایی را مهیا کنیم.

نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال 1401 کلید خورده و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال در سرتاسر کشور کاشته شود و بعد از چهار سال به یک میلیارد برسد.

هدف دیگر از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران، کنترل بیابان‌زایی و مقابله با توفان‌های شن و خیزش گرد و غبار است و در همین راستا بخش زیادی از این درخت‌ها به‌عنوان بادشکن در کانون‌های گرد و خاک کاشته می‌شوند و هدف دیگر از اجرای این طرح نیز افزایش سرانه فضای سبز شهرها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید