Iranian Agriculture News Agency

دیدار یک روزه دبیر اجرایی شورای بین‌المللی زیتون از استان گلستان

دبیر اجرایی شورای بین‌المللی زیتون وابسته به سازمان ملل از آمادگی شورای بین‌المللی زیتون بر تبادل اطلاعات علمی، انتقال دانش و تجارب روز دنیا و گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی با وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دیدار یک روزه دبیر اجرایی شورای بین‌المللی زیتون از استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، در سفر و بازدید یک‌روزه عبدالطیف غدیرا، دبیر اجرایی شورای بین‌المللی زیتون وابسته به سازمان ملل، از مناطق و استان‌های زیتون خیز کشور، وی و هیئت همراه  چهارشنبه ۲۱ تیرماه در نشستی با حضور محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تأکید بر اهمیت زیتون و محصولات فرآوری شده آن در اقتصاد کشاورزی و تأثیر  بر سلامت جوامع به‌واسطه  فواید کم‌نظیر خواص این محصول ارزشمند، به اقدامات انجام‌شده آن شورا با همکاری ۴۴ کشور عضو شورا پرداختند.

همچنین، از آمادگی شورای بین‌المللی زیتون بر تبادل اطلاعات علمی، انتقال دانش و تجارب روز دنیا و گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی با وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران  خبر داد.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، ضمن خیرمقدم به دبیر شورای بین‌المللی زیتون و همراهان، گزارشی از شرایط اقلیمی و سوابق زیتون با پیشینه دوهزارساله در استان گلستان، ظرفیت‌ها،  مطالعات جامع انجام‌شده در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار استان و شناسایی ۷۳ هزار عرصه مناسب باقابلیت کشت زیتون و سایر گونه‌های سازگار ارائه کرد.

دی ادامه، برزعلی اقدامات انجام‌شده در ۳۰ سال گذشته برای توسعه زیتون با حمایت‌های دولتی و راهبردهای پیش رو به‌منظور توسعه کشت این محصول ارزشمند با توجه به تجربیات به‌دست‌آمده و زیرساخت‌های مناسب فنی، آموزشی و … در استان را توضیح داد. همچنین همکاری هر چه بیشتر شورای بین‌المللی زیتون در اجرای برنامه‌های آموزشی و انتقال آخرین یافته‌های علمی درزمینهٔ زیتون را خواستار شدند.

در این نشست جواد میر عرب مجری طرح زیتون کشور، علی‌اکبر مهقانی معاون بهبود تولیدات گیاهی و نوید رضا فرهانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید