Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خبرداد؛

گلستان رتبه اول کشت قراردادی گندم در کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی اعلام کرد: در حوزه محصولات زراعی و دامی گلستان از قطب‌های تولید کشور بوده و در تولید برخی از محصولات جایگاه اول تا سوم را به دست آورده ایم.

گلستان رتبه اول کشت قراردادی گندم در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا از گلستان، محمد برزعلی شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران و تشکل‌های بخش کشاورزی استان گلستان با محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: در حوزه محصولات زراعی و دامی گلستان از قطب‌های تولید کشور بوده و در تولید برخی از محصولات جایگاه اول تا سوم را به دست آورده‌ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: ۶۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد و اتفاقات خوبی را کشاورزان گلستان با حمایت سازمان جهادکشاورزی رقم زدند.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم طی سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۸۵۰ هزار تن بود که در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۵۰ تن رسید و جهش خوبی رقم خورد.

برزعلی ادامه داد: درصد خرید تضمینی امسال نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد افزایش یافته و در کشت قراردادی گندم هم رتبه اول را در کشور به دست آورده‌ایم.

وی ادامه داد: در واگذاری تصدی‌های هم جهاد گلستان رتبه اول کشور را به دست آورد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: این سازمان همچنین در جذب تسهیلات مکانیزاسیون هم توانست جایگاه اول را در بین ۳۲ سازمان به دست آورده است.

وی از ایجاد دو هزار شغل در سال گذشته توسط این سازمان خبرداد و افزود: از برنامه های اصلی سازمان ایجاد ساختار یکپارچه براساس هوشمندسازی بوده و همچنین تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و با اتکا به توان علمی دانشگاه های استان تولید را به سمت دانش بنیان ها ببریم.

برزعلی همچنین از تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان طی سال زراعی جاری علی رغم خشکسالی شدید خبرداد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید