Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهادکشاورزی در جریان بازدید از پروژه‌های شهرستان آق قلا تاکید کرد:

توسعه پروژه‌های آبیاری تحت فشار با هدف بالابردن راندمان تولید

وزیر جهادکشاورزی با حضور در شهرستان آق قلا، ضمن بازدید از پروژه‌های آبیاری تحت فشار این شهرستان، بر توسعه این پروژه‌ها برای بالا بردن راندمان تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.

توسعه پروژه‌های آبیاری تحت فشار با هدف بالابردن راندمان تولید

به گزارش خبرنگار ایانا از گلستان، وزیر جهادکشاورزی از پروژه های آبیاری تحت فشار روستاهای وحدت و رسالت بخش انبار الوم شهرستان آق قلا بازدید کرد.

محمدعلی نیکبخت به همراه دکتر زنگانه استاندار گلستان ، برزعلی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و دیگر مسئولان، با حضور در شهرستان آق قلا، ضمن بازدید از این پروژه، بر توسعه پروژه‌های آبیاری تحت فشار جهت بالا بردن راندمان تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.

پروژه 4000 هکتاری سیستم های آبیاری تحت فشار، در 60 کیلومتری شمال شرقی گرگان و 18 کیلومتری آق‌قلا  با 680 بهره‌بردار  قرار دارد.

در این پروژه نوع سیستم آبیاری استفاده از ماشین‌های آبیاری مکانیزه سنترپیوت و قرقره‌ای با بوم مه‌پاش با راندمان 85 درصد است. با اجرای این سیستم در اراضی، بیش از 50 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد.

طول لوله‌گذاری شبکه در این پروژه، 144 کیلومتر است که تا کنون 82 کیلومتر آن اجرا شده است. اجرای این پروژه از سال 99 آغاز شده و تاکنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

تاکنون برای اجرایی شدن این پروژه ۶۱ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری کامل از آن نیز، بالغ بر 284 میلیارد تومان مورد نیاز است که 60 میلیارد تومان آن (سهم بهره برداران )  در حال پرداخت است.

نیکبخت طی سفری دو روزه به استان گلستان از ظرفیت‌های کشاورزی استان اعم از کارخانه‌های لبنیات صباح و ماهوت شمال، ظرفیت‌های آبزی پروری و پروژه‌های آبیاری تحت فشار روستاهای وحدت و رسالت بازدید خواهد کرد.

نشست با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران و تشکل های بخش کشاورزی استان نیز از دیگر برنامه های وزیر جهادکشاورزی در سفر به استان گلستان خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید