Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد:

128 آبگرمکن خورشیدی در روستاهای گلستان توزیع شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از توزیع 128 آبگرمکن خورشیدی در راستای اجرای سوخت جایگزین در استان گلستان خبر داد.

128 آبگرمکن خورشیدی در روستاهای گلستان توزیع شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، حمید سلامتی بیان کرد: برای سال جدید 20 آبگرمکن خورشیدی دیگر برای روستای شیخ‌الدوله مراوه تپه نیز خریداری و توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: آبگرمکن‌های خورشیدی به‌صورت رایگان در شهرستان‌های گالیکش، مراوه تپه و کردکوی در بین جوامع محلی توزیع شده است. 

سلامتی با تاکید بر طرح تغییر الگوی مصرف سوخت ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روستاهایی مثل سیجان و کندسکوه شهرستان گالیکش و کردکوی حاجی آباد و آق تقه مراوه تپه دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان توضیح داد: با توجه به اینکه جوامع محلی برای تامین سوخت خود از سرشاخه درخت‌ها و بوته‌ها استفاده می‌کنند و برای اینکه  وابستگی جوامع محلی به استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش پیدا کند بین بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق روستایی این استان توزیع و نصب شده است. 

وی افزود: مخزن آبگرمکن خورشیدی از راه جذب نور خورشید و تابش نور بر صفحه‌های جاذب گرم می‌شود و استفاده از این منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر مزایای خوبی همچون عدم نیاز به سوخت فسیلی و چوب را در پی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید