Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اعلام کرد:

تولید یک میلیون اصله نهال اکالیپتوس در نهالستان قرق آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از گلدان‌گیری یک میلیون اصله نهال اکالیپتوس در نهالستان قرق در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

 تولید یک میلیون اصله نهال اکالیپتوس در نهالستان قرق آغاز شد

به گزارش ایانا، حمید سلامتی در بازدید از نهالستان قرق بیان کرد: نهال اکالیپتوس جهت کاشت و توسعه زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات تولید می‌شود. 

وی با بیان اینکه نهالستان قرق یکی از بزرگترین نهالستان‌های کشور است، گفت: گلدان‌گیری نهال‌های اکالیپتوس از هفته اول خرداد ماه آغاز شده است و تا پایان تیرماه ادامه دارد. 

سلامتی ادامه داد: بازسازی چاه آب، شخم و شیار عرصه‌های خالی در نهالستان، وجین و آبیاری نهال‌های موجود، سم‌پاشی عرصه‌های نهالستان، قلمه‌گیری و کاشت قلمه‌های صنوبر و چنار، پاکسازی عرصه نهالستان و مرمت ساختمان نگهبانی از جمله اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر بوده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: نهالستان‌های قرق در گرگان، تاویر در علی آباد، سوسرا در آزادشهر و قپان در کلاله نهالستان‌های تولید نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هستند. 

وی توضیح داد: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال 1401 کلید خورده است و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال در سرتاسر کشور کاشته شود و بعد از ۴ سال به یک میلیارد برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطر نشان کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهارسال، بهترین فرصت احیا و غنی‌سازی جنگل‌های هیرکانی و توسعه فضای سبز نوار شمالی این استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید