Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان:

اوضاع تولید مرغ در استان عالی و در وضعیت فراوانی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان وضعیت تولید مرغ در این استان را عالی توصیف کرد و از فراوانی گوشت سفید در بازار خبرداد.

اوضاع تولید مرغ در استان عالی و در وضعیت فراوانی است

به گزارش خبرنگار ایانا از گلستان، محمد برزعلی در برنامه زنده تلویزیونی حرف حساب سیمای مرکز گلستان گفت: در فصل زراعی جاری ۲۲ هزار تن کلزا توسط بخش دولتی و خصوصی خریداری شد و ۱۳۴ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد بهای محصول به کشاورزان پرداخت شد.

وی در این برنامه که با موضوع اقدامات، چشم‌انداز و چالش‌های حوزه کشاورزی (خشکسالی، خرید گندم، تولید مرغ و...) اجرا شد، افزود: تاکنون ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و روند خرید همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به اینکه کار خرید محصول گندم کشاورزان امسال توسط ۳۷ مرکز در استان انجام می شود از کشاورزان خواست گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تامین کود گفت: در سال ۱۴۰۱ با تلاش و پیگیری‌هایی که انجام شد، ۱۷۶ هزار تن کود در استان توزیع شد که در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: در بحث مرغ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان گلستان توانستیم رتبه اول کشور را به‌دست آوریم.

در ادامه برنامه رحمت نوروزی نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تشریح پیگیری مسایل مربوط به حوزه کشاورزی استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دنبال افزایش قیمت خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم هستیم.

در این برنامه که نقوی رئیس ناحیه مرکزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان نیز به صورت ارتباط تصویری مهمان برنامه بود، گفت : از میزان ۴۳۰ میلیون لیتر سوخت، ۱۵۰ میلیون لیتر در بخش کشاورزی مصرف شده است.

وی افزود: مقرر شد در این فصل زراعی نیز به ۵۰۰ کمباین بدون پلاک استان سوخت داده شود اما  لازم است تا صاحبان ادوات بدون پلاک در اسرع وقت نسبت به پلاک گذاری ادوات خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید