Iranian Agriculture News Agency

نشست مدیران خانواده جهادکشاورزی با استاندار گلستان

نشست مدیران خانواده جهادکشاورزی با استاندار گلستان ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در محل سالن قدس این سازمان برگزار شد.

نشست مدیران خانواده جهادکشاورزی با استاندار گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در ابتدای این نشست حجت الاسلام سائری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان گفت: باران رحمت الهی در این ماه عزیز بر ما سرازیر شده و همه باید تلاش کنیم تا از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان بیشترین بهره را ببریم.

سپس، برزعلی سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در سخنانی  هدف گذاری سازمان جهادکشاورزی استان در  سال ۱۴۰۱ را  بر مبنای منویات مقام معظم رهبری برشمرده و گفت: جهت گیری مناسب یارانه ها و بکارگیری مناسب شرکت های دانش بنیان، اجرای صحیح کشت قراردادی، تدوین اولویتهای سرمایه گذاری استان و شهرستانها براساس توان اکولوژیکی استان، توجه ویژه به تغییر الگوی کشت، حمایت جدی از تولید محصولات سالم، پایش منظم قیمت محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی و توجه جدی به طرح های آبخوانداری و آبخیزداری از جمله مهمترین آنهاست.

در ادامه، زنگانه استاندار گلستان با تقدیر از تلاش و کوشش مجموعه خانواده بزرگ جهادکشاورزی استان گفت: در مرحله گام دوم انقلاب قرار داریم و امیدوارم دست در دست هم بتوانیم گام های موثری برداریم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ یک سند راهبردی در سالهای قبل تدوین شده گفت: همه با هم تلاش می کنیم تا درآمد سرانه خانوار گلستانی را به میانگین کشوری برسانیم.

زنگانه افزود: تاکید دارم که تولید کشاورزی ما باید سالم و‌رقابت پذیر با قابلیت صادرات باشد در این صورت است که حتما اشتغال به دنبال دارد و اینگونه تولیدات دانش بنیان  در سال ۱۴۰۱ راهبرد اصلی سازمان جهادکشاورزی استان خواهد بود.

استاندار گلستان سپس با تقدیر از مجموعه جهادکشاورزی استان گفت: کاری که شما انجام می دهید توسعه پایدار و در راستای پیشرفت عادلانه است و قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: توسعه کشت چغندرقند باید در دستور کار قرار گیرد چرا که جزو پروژه های استراتژیک ماست.

زنگانه در پایان سخنانش گفت: در بحث تنظیم بازار از مجموعه همکاران شما بسیار تشکر می کنم که در تعطیلات نوروز مشغول خدمات رسانی بودند تا ازین برای مردم استان کمبودی را احساس نکنند.

در این نشست، تعدادی از مدیران کل، معاونان، مدیران ستادی و شهرستانی گزارشی از اقدامات خود را ارایه و نقاط قوت و‌ضعف را بیان کرده و مطالبات خود را عنوان کردند. 

گفتنی است، تامین کافی و به موقع اعتبار به خصوص در تهیه بذر، ساماندهی نیروی انسانی، افزایش تخصیص نهاده های دامی، احیا و فعال سازی ۲۰ درصد واحدهای پرواربندی راکد در استان، تخصیص تجهیزات و‌نوسازی و بهینه سازی واحدهای دام و‌طیور، صدور مجوز صادرات، حمایت جدی از صنایع تبدیلی استان، افزایش ضریب تبدیل و راندمان تولید و حفظ کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری دانش بنیان و... از جمله این مطالبات بودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید