Iranian Agriculture News Agency

گردهمایی ۸۰ مددکار ترویجی جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، مددکاران ترویجی را اساتید تجربی بخش کشاورزی عنوان کرد که علاوه بر امر خطیر تولید، نقش مهمی در ترویج و تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی ایفا می‌کنند.

گردهمایی ۸۰ مددکار ترویجی جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار ایانا در کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی پور در جمع مددکاران ترویجی و تسهیلگران روستایی استان، خدمتگزاری به کم‌توقع‌ترین، مولدترین و توانمندترین نیروهای جامعه را بالاترین افتخار خود و مجموعه جهاد کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان رزمندگان جبهه امنیت غذایی کشور هستند که در عمل ثابت کردند برنامه‌های طراحی‌شده دشمن در این زمینه را ساقط خواهند کرد. 

وی پس از شنیدن دغدغه‌های کشاورزان گفت: جای مباهات دارد که امروز کشاورزان ما بابیان خوب و فرهنگ بالا مشکلات خود را به‌صورت منطقی بیان کرده و این نشانه کار ترویجی است که نگاه علمی کشاورزان با منطق در بیان اهداف آن‌ها عجین شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های استاندار و اقدامات امیدبخش انجام‌شده بخش کشاورزی از زمان سکان‌داری مجموعه تاکنون درزمینه‌هایی ازجمله سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی، صدور مجوزها و موافقت‌نامه‌های اصولی، حمایت از سرمایه‌گذاران، احداث کارخانه‌های خوراک آبزیان و... گفت: بسیاری از مشکلات از عدم آگاهی به وجود می‌آید و ضروری است مددکاران ترویجی به‌عنوان مدافعین و مروجین بخش کشاورزی نسبت به سیاست‌گذاری‌ها آگاهی کامل را داشته باشند. 

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز مقبولیت و احترام مددکاران ترویجی و تسهیلگران روستایی را موجب اعتماد سایر کشاورزان به بخش دولتی دانست و نقش آن‌ها را در پیشرفت و آبادانی کشور انکارناپذیر عنوان کرد. 

زهره حبیبی ضمن بیان چند مورد از تجربه‌های موفق مددکاران در مواردی ازجمله اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش عملکرد محصولات دیم، کشت گیاهان دارویی و تنوع کشت افزود: این نشست در راستای اجرای سیاست‌های نظام نوین ترویج کشاورزی و همچنین تبادل تجربیات مددکاران ترویجی پهنه‌های تولیدی و تسهیلگران روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف زمینه‌سازی برای اشتراک و انتقال تجربیات مددکاران و همچنین تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برگزارشده است. 

سید علی احمدی مدیر زراعت سازمان نیز در راستای تبیین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره اهمیت و چگونگی الگوی کشت بیان کرد.

در این نشست که بیش از 80 مددکار ترویجی، تسهیلگر روستایی و کارشناس پهنه از سراسر استان حضور داشتند، پنج مددکار به‌عنوان نماینده تجربیات خود را در قالب پاورپوینت ارائه کرده و سپس حاضرین در نشستی صمیمانه مشکلات و دغدغه‌های خود در زمینه‌هایی ازجمله جداول کشاورزی، طرح‌های اشتغال‌زایی، ادوات مکانیزه، بیمه محصولات کشاورزی، تأمین سوخت و اولویت‌بندی مشکلات را با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشتند.

این نشست پنج‌ساعته هم‌زمان به‌صورت زنده از شبکه تلویزیون اینترنتی کشاورزی (شبکه‌های برکت استانی) در سراسر کشور نیز پخش شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید