Iranian Agriculture News Agency

کشت قراردادی محصولات پاییزه کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱۲ هزار هکتار

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اجرای طرح کشت قراردادی محصولات استراتژیک پاییزه در ۱۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

کشت قراردادی محصولات پاییزه کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱۲ هزار هکتار

داریوش حصار در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در یاسوج بیان کرد: امسال، کشت پاییزه در استان کهگیلویه و بویراحمد زودتر از همیشه آغاز شده و جلسه ستاد کاشت از 10 روز پیش به منظور آمادگی کامل عوامل دخیل در اجرای این طرح برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته این استان در اجرای طرح کشت قراردادی مقام دوم کشور را کسب کرده، افزود: امسال نیز مقدمات اجرای این طرح مهم در ۱۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی با چند محصول مهم از جمله گندم، کلزا، جو، کاملینا، گلرنگ و چغندرقند اجرا خواهد شد.

وی گفت: تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح سراسری کشت قراردادی حدود ۱۱۲ هزار هکتار است که برای تحقق ۱۰۰ درصدی و حتی فراتر از آن با محوریت متولی ارشد بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

حصار از کشت گندم آبی در ۲۰ هزار هکتار و گندم دیم در ۶۹ هزار هکتار خبر داد و گفت: دو هزار هکتار کلزای آبی و چهار هزار هکتار کلزای دیم در کنار ۲۵ هزار هکتار جو دیم و سه هزار هکتار جو آبی نیز در کشت پاییزه در دستور کار است‌.

وی ادامه داد: سهمیه این استان در کشت چغندرقند ۵۰ هکتار است که قرارداد کشاورزان چغندرکار برای تامین مواد اولیه کارخانه قند یاسوج منعقد شده است و شرایط افزایش این میزان کشت وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تعهد این استان در کشت ۲۵۰ هکتار محصول گلرنگ آبی، ۵۰۰ هکتار گلرنگ دیم و همچنین ۵۰ هکتار کاملینای دیم خبر داد.

حصار یادآور شد: تعهد کشت این استان در برخی محصولات از جمله جو هنوز به ما ابلاغ نشده اما برای آنکه کار عقب نیفتد، بارش‌های شهرستانی را بر اساس الگوی کشت به مدیران شهرستانی ابلاغ کردیم و اگر از وزارت تغییر در تعهدات کشت انجام شود آن را اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید