Iranian Agriculture News Agency

افزایش ضریب حفاظت از اراضی در 5 سال گذشته

آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی کشور

ایانا-کشاورزی: ضریب حفاظت از اراضی کشور با ایجاد اکیپ‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی و سایر اقدامات در 5 سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است.

آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی کشور

یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در مراسم  آغاز به کار یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور و معارفه فرمانده این یگان با بیان اینکه ضریب حفاظت از اراضی کشور با ایجاد اکیپ‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی و سایر اقدامات در 5 سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: با راه‌اندازی این یگان شاهد افزایش بیشترضریب حفاظت از اراضی کشور خواهیم بود.

به گزارش ایانا، علیرضا اورنگی عدم هماهنگی برخی دستگاه‌های ذی نقش در حوزه زمین، افزایش بی‌رویه حریم شهرها و محدوده طرح هادی روستاها، مایل به خوش‌نشینی و همچنین گسترش بی‌رویه فعالیت سوداگران و سودجویی از خرید و فروش و ساخت وساز در اراضی کشاورزی را از عوامل مهم تغییر کاربری اراضی عنوان کرد و افزود: هوشمندسازی فعالیت های سازمان در حوزه حفظ اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجازنقش بسیار مهمی در بازدارندگی از تخلفات در این حوزه دارد.

او با بیان اینکه باید با جدیت از فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری تخلفات استفاده شود، گفت: طی سال‌های اخیر سازمان در زمینه الکترونیکی کردن خدمات قابل ارائه و ایجاد سامانه‌های متعدد در حوزه امور اراضی رشد چشمگیری داشته است و تقریبا همه‌ فعالیت‌های اساسی سازمانبه صورت الکترونیکی در حال انجام است.

اورنگی با تاکید به اینکه حفظ زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی در تامین امنیت غذایی جامعه و صیانت از منابع پایه کشور برای آیندگان بسیار مهم است، افزود: هر هکتار زمین کشاورزی غذای 20 انسان را تامین می کند و حفاظت همه جانبه از این عرصه هایکی از وظایف مهم حاکمیتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید