Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش 4 برابری تولیدات کشاورزی ایران پس از انقلاب

ایانا-کشاورزی: تولید محصولات باغی کشور هم رشد 20 برابری داشته است.

افزایش 4 برابری تولیدات کشاورزی ایران پس از انقلاب

«تولیدات کشاورزی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون رشدی بیش از 4 برابر را تجربه کرده است. تولیدات کشاورزی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب 25 میلیون تن بود و اینک به 122 میلیون تن رسیده است.» وزیر جهاد کشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری و در جمع خبرنگاران این خبر را داد و گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب در حوزه کشاورزی دستاوردهای بسیاری کسب کرده است.

به گزارش ایانا، محمود حجتی ادامه داد: در این دوره، تولید محصولات باغی کشور هم رشد 20 برابری داشته است.

او با اشاره به اینکه در حوزه تولید گوشت طیور نیز رشد خوبی داشته‌ایم، توضیح داد: تولید در این بخش از 160 هزار تن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از 2 میلیون تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به صادرات محصولات لبنی اشاره کرد و گفت: در سال جاری، 650 میلیون دلار مواد لبنی صادر شده است و تولید پنیر در کشور از 2 هزار و 500 تن در سال 56 به 10 میلیون و 500 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

حجتی خاطرنشان کرد: تولید شیلات نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد قابل توجه از 50 هزار تن به 1.1 میلیون تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی در باره ذخیره‌سازی میوه برای بازار شب عید هم گفت: 35 هزار تن سیب درختی و 40 هزار تن پرتقال برای نوروز ذخیره شده است.

او، استقلال در تولید مواد غذایی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز با خودکفایی در تولید گندم، نان خارجی از سفره‌های مردم برچیده شده است و با تکمیل زنجیره از مزرعه تا سفره به بخش قابل توجهی از اهداف پیش بینی شده خود در این حوزه دست یافته‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید