Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات مدیره انجمن پسته ایران به ایانا خبر داد:

پیش‌بینی تولید پسته بازبینی می‌شود

ایانا-کشاورزی: آخرین برآورد تولید پسته 50هزار تن است که البته این میزان تولید قرار است توسط انجمن پسته بازبینی و دوباره اعلام شود.

پیش‌بینی تولید پسته بازبینی می‌شود

پیش‌بینی‌ها از تولید 50 هزار تنی پسته حکایت دارد اما به نظر می‌رسد این پیش‌بینی چندان مورد تایید تولیدکنندگان نیست و بر همین اساس آنطور که رئیس هیات مدیره انجمن پسته می‌گوید، قرار است این برآورد بازبینی شود.

محمود ابطحی رئیس هیات مدیره انجمن پسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص تولید پسته امسال گفت: آخرین برآورد تولید 50هزار تن است که البته این میزان تولید قرار است توسط انجمن پسته بازبینی  و دوباره اعلام شود.

او با تاکید به اینکه تولید امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر بوده است، افزود: سال گذشته در حدود 230هزار تن تولید داشته‌ایم.

ابطحی در خصوص وضعیت صادرات امسال پسته نیز گفت: معمولا 80درصد از تولید پسته کشور در سال‌های گذشته صادر شده است، البته امسال احتمال می‌رود به دلیل کاهش تولید این میزان صادرات بیشتر شود.

صادرات پسته با توجه به ارزآوری به کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. صادرات این محصول در سال 96 بیش از 130هزار تن بوده که ارزشی بیش از 1میلیارد و 175 میلیون دلار را به همراه داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید