Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن ملی خرما:

شوری آب خوزستان تولید خرما را 30 درصد کاهش داد

ایانا-کشاورزی: در سال‌های گذشته میزان تولید خرما در خوزستان حدود 280 تا 300هزار تن بوده است، در حالت خوشبینانه‌ امسال در حدود 50 تا 70 هزار تن کاهش تولید خواهیم داشت.

شوری آب خوزستان تولید خرما را 30 درصد کاهش داد

براساس آمار گمرک  ایران در شش ماهه نخست سال گذشته بیش از ۸۲ میلیون دلار انواع خرما به 78 کشور دنیا صادر شده است، اما داستان صادرات این محصول گرمسیری در سال جاری، با اما و اگرهایی روبه‌رو است و فعالان این بخش معتقدند که صادرات این محصول در سال جاری بلاتکلیف است.

محسن رشیدی فرخی رئیس انجمن ملی خرما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، در خصوص وضعیت تولید خرما در استان خوزستان گفت: شور شدن آب در این استان سبب کاهش 30درصدی تولیدات خرما شده است.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان تولید این استان در حدود 280 تا 300هزار تن بوده است، افزود: در  حالت خوشبینانه‌ امسال در حدود 50 تا 70 هزار تن کاهش تولید خواهیم داشت.

رشیدی فرخی در خصوص میزان تولید خرما در استان هرمزگان گفت: در حدود 4 هزار تن افزایش تولید در خرمای پیارم داشته‌ایم که خرمای درجه یک و صادراتی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه البته وضعیت صادرات این محصول بلاتکلیف است، افزود: متاسفانه نمی‌توان به دلایل مختلف از جمله بازارثانویه و مدت مشخص بازگشت پول در سامانه نیما برای صادرات آن برنامه‌ریزی کرد.

رئیس انجمن ملی خرما با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها در حمل و نقل نیز سبب شده تا صادرات این محصول با مشکل رو‌به‌رو شود، افزود: هرچه سریعتر باید مشکلات مربوط به صادرات حل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید