Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خبر داد

رشد 220 درصدی بهره‌برداری و احداث شهرک‌های کشاورزی

ایانا-کشاورزی: طی یک سال گذشته بیش از سه هزار هکتار از شهرک‌های کشاورزی با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، آبزی‌پروری و طیور به‌صورت اجاره واگذار شده که این میزان پنج برابر کل فعالیت دوره‌های گذشته است.

رشد 220 درصدی بهره‌برداری و احداث شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، از رشد 220 درصدی بهره‌برداری و احداث شهرک‌های کشاورزی خبر داد.  

به گزارش خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، علی‌اشرف منصوری در کنفرانس خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گزارشی از وضعیت شهرک‌های کشاورزی ارائه کرد و با اشاره به رشد بهره‌برداری از شهرک‌های کشاورزی توضیح داد: در حال حاضر 20 شهرک در حال بهره‌برداری و احداث هستند که این رقم نسبت به گذشته از رشد 220 درصدی برخوردار بود.

او با تشریح برنامه‌های شرکت در سه حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای، توسعه آبزی‌پروری و دام و طیور اعلام کرد: شهرک های کشاورزی گزینه خوبی برای مبارزه با بیکاری، کم‌آبی، بهره‌وری تولید و صادرات است.

او با اشاره به استعدادیابی بیش از 125 هزار هکتار از اراضی کشور برای توسعه شهرک‌های کشاورزی و تهیه طرح 10 هزار هکتاری برای ایجاد زیرساخت طی سه سال گفت: در صورت حمایت دولت و اختصاص منابع اعتباری در آینده نزدیک تحول اساسی در این زمینه خواهیم داشت.

منصوری اضافه کرد: طی یک سال گذشته بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرک‌های کشاورزی با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، آبزی‌پروری و طیور به‌صورت اجاره با شرط تملیک به علاقمندان و سرمایه گذاران واگذار شده که این میزان پنج برابر کل فعالیت دوره‌های گذشته است.

او همچنین از انجام مطالعات و طرح‌های تفصیلی شهرک های کشاورزی در سطح دو هزار و 319 هکتار خبر داد و کمک به احداث زیرساخت در سطح یک هزار و 464 هکتار در یک سال گذشته را اعلام کرد. بنابراین به جرأت می توان گفت این اقدامات به ترتیب هشت برابر و بیش از دو برابر فعالیت‌های قبلی این شرکت است.

منصوری در ادامه افزود: در گذشته تنها 9شهرک کشاورزی وجود داشت که هم اکنون این رقم به 20 شهرک در حال بهره‌برداری و احداث رسیده، از این رو می توان نتیجه گرفت رشد 220 درصدی در این حوزه اتفاق افتاده.

او در این نشست خبری از صدور 53 مورد پروانه تأسیس شهرک‌های دولتی و  18 مورد شهرک کشاورزی خصوصی خبر داد و تاکید کرد، شرکت موفق شده در این زمینه نیز  رشد پنج برابری را نسبت به قبل کسب کند.

منصوری تأکید کرد: در حال حاضر خوشبختانه صدور مجوزها بدون دریافت هرگونه هزینه‌ای اتفاق می‌افتد و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌صورت یک‌روزه پروسه دریافت مجوز را طی کنند.

همچنین او با اشاره به پرونده هایی که برای دریافت تسهیلات بانکی برای این منظور در جریان هستند، اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از هفت هزار و 140 میلیون ریال پرونده تسهیلاتی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته که تاکنون بیش از شش هزار میلیون ریال از تسهیلات معرفی مصوب بانک و باقی موارد نیز در حال پیگیری هستند.

در پایان این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی تصریح کرد: میزان معرفی و تصویب تسهیلات کنونی شش برابر کل فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی در دوره‌های قبل بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید