Iranian Agriculture News Agency

وزیر کشاورزی با اشاره به رویکردهای نوین دنیا به حفظ سفره های زیر زمینی گفت:

باید آبخیزداری را جایگزین سدسازی کنیم

امروزه دنیا به این نتیجه رسیده است که به جای سدسازی باید از طریق آبخیزداری نسبت به ذخیره سازی آب در سفره های زیرزمینی اقدام تا از تبخیر نیز جلوگیری شود.

باید آبخیزداری را جایگزین سدسازی کنیم

به گزارش خبرنگار ایانا، وزیر جهاد کشاورزی در نشست سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در سطح کشور گفت : آبخیزداری بهترین شیوه حفظ خاک و پوشش گیاهی و ذخیره سازی آب در سفره های زیرزمینی است و امروزه دنیا به این نتیجه رسیده است که به جای سدسازی باید از طریق آبخیزداری نسبت به ذخیره سازی آب در سفره های زیرزمینی اقدام تا از تبخیر نیز جلوگیری شود.

محمود حجتی اشاره کرد:فلسفه وجودی اقدامات ما در وزارت جهاد کشاورزی جلب رضایت مردم است و باید زمینه مشارکت مردم در اجرای عملیات آبخیزداری فراهم شود.

وی درباره فرهنگ سازی این عملکرد اشاره کرد : از طریق رسانه ها،اقدامات و مزایای اجرای عملیات آبخیزداری باید برای آگاهی مردم تبیین شود.

حجتی درباره ضرورت ورود جدی استانداری ها  به این طرح نیز توضیح داد : استانداران نیز میبایست در تامین اعتبارات و تسهیل اجرای عملیات آبخیزداری اقدام عاجل و ضروری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید