Iranian Agriculture News Agency

معاون مجری طرح توسعه کشت گلخانه‌ها:

تحقق 107 درصدی اهداف توسعه گلخانه‌ها در بهار امسال

ایانا-کشاورزی: در برنامه ابلاغی در سه ماه اول سال جاری باید معادل 691 هکتار توسعه سطح گلخانه‌ها انجام می‌شد‌، با اقدامات صورت گرفته 736 هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده شده و معادل 107 درصد از اهداف برنامه محقق شده است.

تحقق 107 درصدی اهداف توسعه گلخانه‌ها در بهار امسال

طرح توسعه گلخانه‌ها و افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای و سایبان‌ها از سال 95 در افق 10ساله تا سال 1404 تهیه و تدوین و جهت اجرا ابلاغ شد

پیش بینی شده برابر این برنامه طی 10 سال آینده بیش از 48 هزار هکتار  به سطح گلخانه‌های کشور اضافه خواهد شد و بخش اعظم این توسعه از محل انتقال صیفی و سبزی قابل انتقال از فضای باز به محیط گلخانه‌ها صورت خواهد پذیرفت.

با تحقق این هدف حداقل 370 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آزاد شده و بیش از 5/4 میلیار متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.

داریوش سالم پور معاون مجری طرح توسعه کشت گلخانه‌ها در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا‌، برنامه توسعه گلخانه‌ها را برای سال 97 برابر با 2 هزار 763 هکتار عنوان کرد و گفت: این هدف مصوب و ابلاغ شده است.

او با تاکید به اینکه در برنامه ابلاغی در سه ماه اول سال جاری باید معادل 691 هکتار توسعه سطح گلخانه‌ها انجام می‌شد‌، گفت: با اقدامات صورت گرفته 736 هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده شده و معادل 107 درصد از اهداف برنامه محقق شده است.

سالم پور ادامه داد: بانک‌ها به 20‌ درصد طرح‌های معرفی شده تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

او در این خصوص با تاکید بر اینکه در حدود 87 هکتار گلخانه‌ها برای دریافت تسهیلات در بانک کشاورزی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، افزود: همچنین از 456 هکتار سطح گلخانه‌های معرفی شده در سایر بانک‌های عامل نیز 58 هکتار به سطح انعقاد برای دریافت تسهیلات رسیده است.

او ادامه داد: 68 هکتار نیز به صورت تسهیلات اشتغال روستایی در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت شده است.

معاون مجری طرح توسعه کشت گلخانه‌ها با بیان اینکه 96 هکتار سطح توسعه فنی سبک (‌سایبان‌ها)، 55 هکتار گلخانه‌های سبک مقیاس و 372 هکتار خود اجرایی برای توسعه گلخانه‌ها صورت گرفته، گفت: در مجموع 736 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ها در سه ماهه اول سال جاری  صورت گرفته که در نهایت 107 درصد اهداف برنامه سه ماهه محقق شده است.

او ادامه داد: جنوب کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، هرمزگان، تهران، مازندران، مرکزی، یزد، گیلان و لرستان به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم سطح توسعه گلخانه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

پدیدآورنده:ساناز بردبار

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید