Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام صنفی کشارزی در بازدید از ایانا:

فعالیت کشاورزی شغل رسمی و ثبتی می‌شود

ایانا-کشاورزی: پروانه فعالیت صنفی یعنی کسانی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند مشخص شوند. این پروانه فقط شامل بهره‌بردار و فعال می‌شود، حتی شامل مالک خود زمین هم نمی‌شود.

فعالیت کشاورزی شغل رسمی و ثبتی می‌شود

تمام کاربران و بهره‌برداران بخش کشاورزی برای سامان‌دهی بیشتر دارای هویت‌ ثبت شده می‌شوند. به نظر می‌رسد موضوع فعالیت‌های بخش کشاورزی بسیار جدی‌تر و با دقت بیشتری قرار است پیگیری شود چراکه این موجب می‌شود کشاورزی از یک بخش مهجور و به طور کامل سنتی و معیشتی به سمت یک فعالیت اقتصادی و اقتصاد محور پیش برود.

محمد شفیع ملک‌زاده رئیس سازمان صنفی کشاورزی در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا گفت: فعالیت اصلی این سازمان برای هویت بخشی به کشاورزان و تقویت تشکل‌های واقعی در این بخش است. در واقع برای هویت‌بخشی راهکارهای عملی و مشخصی را نیز دنبال می‌کنیم.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین راهکارها، ارائه پروانه فعالیت صنفی به کشاورزان است. پروانه فعالیت صنفی یعنی کسانی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند مشخص شوند. این پروانه فقط شامل بهره‌بردار و فعال می‌شود، حتی شامل مالک خود زمین هم نمی‌شود.

ملک‌زاده در مورد اعطای این پروانه به بهره‌برداران توضیح داد: این پروانه به هر کسی که مدعی فعالیت کشاورزی باشد اعطا نمی‌شود. بلکه بر اساس ارائه مدارک لازم، مشخص شدن نوع فعالیت و براساس راستی‌آزمایی مدارک و مجوزها این پروانه ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: مهم‌تر از مدارک شناسایی، تأییدیه جهاد کشاورزی است که با توجه به استعلامی که از جهاد استان و منطقه می‌شود، و تایید این مرکز فرد به عنوان فعال بخش کشاورزی شناخته می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی در مورد ادامه روند تایید و اتفاق‌های آن گفت: پس از آن با استفاده از مختصات یاب و سامانه‌های نقشه‌یابی، مختصات جغرافیایی و نقشه جی‌آی‌اس بررسی شده، کارشناس بازدید می‌کند، وقتی محرز شد که چنین زمینی وجود دارد که قابل بهره‌برداری است، جزو زمین‌های عمومی یا ممنوعه نیست و مالک آن هم مشخص است به آن فرد پروانه صنفی می‌دهند و می‌تواند با این پروانه حدود سه تا پنج سال فعالیت کند.

ملک‌زاده در مورد تعداد مشاغل زیر پوشش این طرح و شناسایی گفت: نظام صنفی بیش از 320 شغل بخش کشاورزی را شناسایی و کدگذاری کرده است. این مشاغل به عنوان مشاغل رسمی کشاورزی و فعالیت کشاورزی و فرد بهره‌بردار به عنوان کشاورز شناخته و ثبت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید