Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان:

ایران و اروپا در صنعت خوراک دام همکاری می‌کنند

ایانا-کشاورزی: رئیس فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا پس از امضای تفاهم‌نامه وعده داد برای شروع همکاری‌ها، در فصل پاییز در صدر هیاتی از فعالان حوزه خوراک دام به ایران سفر کرده و از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل صنعت خوراک دام ایران بازدید خواهد کرد.

ایران و اروپا در صنعت خوراک دام همکاری می‌کنند

فعالان صنعت خوراک دام ایران و اروپا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که به گفته رییس انجمن صنایع خوراک دام ایران، نقطه عطفی در توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در صنعت خوراک دام خواهد بود.

به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا (FEFAC)، نقطه عطفی در توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در صنعت خوراک دام خواهد بود.

مجید موافق قدیری، افزود: سرمایه‌گذاری مشترک، کمک به بازاریابی، افزایش سهم بازار در بازارهای مشترک و منطقه، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، آموزش، اعزام هیئت‌های تجاری و تحقیقات مشترک، از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام با اشاره به سخنرانی خود در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صنعت خوراک دام ایران و همچنین محاسن سرمایه‌گذاری در صنایع خوراک دام کشور از نکاتی مورد اشاره در این سخنرانی بود که با استقبال اعضای فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا مواجه شد.

به گفته او، نیک ماژور، رئیس فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا پس از امضای تفاهم‌نامه وعده داد برای شروع همکاری‌ها، در فصل پاییز در صدر هیاتی از فعالان حوزه خوراک دام به ایران سفر کرده و از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل صنعت خوراک دام ایران بازدید خواهد کرد.

موافق قدیری با بیان اینکه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا، یکی از معتبرترین سازمان‌های قاره‌ای دنیا در صنعت خوراک دام است، گفت: اتحادیه اروپا پس از آمریکا یکی از بازیگران اصلی صنعت خوراک دام جهان است و خصوصا در حوزه موارد افزودنی خوراک دام و تکنولوژی و فناوری‌های نوین پیشتاز است؛ ازاین‌رو توسعه همکاری‌های ایران و فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا می‌تواند توسعه پرشتاب این صنعت در کشور را تقویت کند.

او ادامه داد: پیش‌ازاین فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه‌ای با کشور برزیل امضا کرده بود که یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان در حوزه غلات و نهاده‌های دامی است و اکنون دومین تفاهم‌نامه را با ایران امضا کرده چراکه اثرگذاری ایران در صنعت خوراک دام منطقه قابل‌توجه بوده و به‌عنوان کشوری با ظرفیت معرفی شده است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام اظهار کرد: موضوع تبادل هیئت‌های تخصصی با محوریت شرکت‌های تولیدکننده محصولات های‌تک و پیشرو در بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز از دیگر موضوعاتی بود که در رایزنی با فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا موردبحث و بررسی قرار گرفت ضمن اینکه اروپائی‌ها پذیرفتند از اعزام هیئت‌های پراکنده خودداری کرده و سفرهایی هدف‌دار و منسجم به ایران داشته باشند.

موافق قدیری ادامه داد: در حاشیه نشست اخیر با فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا، دیدارهای جداگانه با روسای انجمن‌های خوراک دام آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش و پرتغال برگزار و در خصوص مسائل مختلف کاری و چگونگی افزایش تعاملات بحث شد.

به گفته او تاکنون روسای انجمن‌های خوراک دام بلژیک و پرتغال به ایران سفر کرده‌اند و روسای انجمن‌های خوراک دام اتریش و فرانسه نیز تا پایان سال به ایران سفر خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید