Iranian Agriculture News Agency

عضو کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران:

فرسودگی ماشین آلات در ماشین آلات قند و شکر

ایانا-کشاورزی: بسیاری از خطوط تولید محصولات غذایی در کشور خطوط جدیدی هستند که نیاز به نوسازی ندارند اما در صنعت قند و شکر فرسودگی دیده می‌شود و نیازمند خطوط تولید جدید است، زیرا سبب کاهش راندمان شده.

فرسودگی ماشین آلات در ماشین آلات قند و شکر

وقتی پای صنایع و مشکلات آن به میان می‌آید یکی از موضوعاتی که بسیار شنیده می‌شود، فرسودگی ماشین‌آلات و نیاز به بهسازی خطوط تولید است. موضوعی که در صنایع غذایی کشور کم‌رنگ به چشم می‌آید و آنطور که فعالان این بخش می‌گویند، این صنعت مشکل فرسودگی خطوط تولید و ماشین‌آلات ندارد و با مشکلاتی دیگری همچون چالش‌هایی که صنایع دیگر هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ‌روبه‌روست.

مجید پارسایی عضو کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در خصوص وضعیت ماشین‌آلات صنایع غذایی ایران به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا می‌گوید: اکثر خط‌های تولید صنایع غذایی کشور به روز هستند و فرسودگی در این صنعت در حد بالایی نیست.  

او با اشاره به اینکه البته در صنعت تولید قند در کارخانجات چغندر و نیشکر فرسودگی بسیاری وجود دارد، توضیح می‌دهد: بسیاری از خطوط تولید محصولات غذایی در کشور خطوط جدیدی هستند که نیاز به نوسازی ندارند اما در صنعت قند و شکر فرسودگی دیده می‌شود و نیازمند خطوط تولید جدید است، زیرا سبب کاهش راندمان شده.

پارسایی با عنوان اینکه تولید محصولات غذایی نیز باکیفیت است و مشکلی در این خصوص وجود  ندارند، افزود: قطعا توسعه و به‌روزرسانی  ماشین‌آلات در دنیا  روزانه اتفاق می‌افتد و در صورت حضور ایران در صحنه‌های بین‌المللی ، کشور ما نیز باید تکنولوژی‌های به‌روز دنیا و تغییرات را در خط تولید خود لحاظ کند که نیازمند ارز و سرمایه‌گذاری است.

او ادامه داد: نوسانات فعلی ارز را نیز در حالت فعلی نمی‌توان نادیده گرفت و به دلیل نوسانات زیاد اظهار نظری نمی‌توان کرد که این نوسانات تا چه مقدار بر روی کالای نهایی اثر خواهد گذاشت و بازار تولید در مقابل این نوسان چه عکس‌العملی نشان خواهد داد. البته با توجه به اینکه این نوسانات بر روی قدرت خرید نیز اثر گذار بوده، در نهایت میزان فروش کاهش خواهد یافت و همچنین شاهد افزایش قیمت نهایی محصولات غذایی در آینده نزدیک خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید