Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

صادرات محصولات خرد تنها راه نجات ایران از نوسانات ارزی

ایانا- اقتصاد: در حال حاضر تنها راه نجات از این مساله صادرات محصولات خرد است و محصولات کشاورزی با این نوع تجارت همخوانی دارند.

صادرات محصولات خرد تنها راه نجات ایران از نوسانات ارزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر  نوسانات ارز بر صنایع غذایی کشور با بیان اینکه این مساله به طور قطع به تولیدکنندگان صنایع غذایی نیز ضربه وارد خواهد کرد ، گفت: در حال حاضر تنها راه نجات از این مساله صادرات محصولات خرد است و  محصولات کشاورزی با این نوع تجارت همخوانی دارند.

علی ابراهیمی در باره صادرات زنجیره‌ای صنایع غذایی و فروش مستقیم توسط فدراسیون صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی کشور با تاکید به اینکه این مساله سبب کاهش تولید داخل و افزایش قیمت این محصولات نخواهد شد به خبرنگار کشاورزی ایانا توضیح داد: ایران جزو کشورهای چهار فصل است که با مدیریت صحیح و با توجه به مزیت تولید خوب داخل، صادرات این محصولات مشکل آفرین نخواهد بود.

او با بیان اینکه افزایش قیمت ارز در واقع کاهش ارزش پول ملی است، ادامه داد: زمانی که ارزش پول ملی کاهش یابد به نسبت آن قدرت خرید هم کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم شازند در مجلس یادآوری کرد: کاهش ارزش پول ملی به طور حتم برای همه فعالیت‌های اقتصادی دردسرساز خواهد بود و لطمه زیادی را به تولیدات داخلی چه آن‌هایی که از  مواد اولیه وارداتی استفاده می‌کنند و همچنین آنهایی که با مواد داخلی تولید می‌کنند، وارد خواهد کرد، چرا که بر هزینه‌های آنها به صورت غیرمستقیم تاثیرگذار خواهد بود.

او با تاکید به اینکه تنها راه نجات از این وضعیت صادرات است، گفت: این فرصت صادرات را توجیه‌پذیر می‌کند زیرا به واسطه آن ارزآوری به کشور صورت خواهد پذیرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به محدودیت منابع درآمدی کشور با توجه به تحریم نفتی اشاره کرد و افزود: تنها راه مرتفع کردن نیاز دارویی، تکنولوژی و بسیاری از اقلام وابسته به ارز، تجارت محصولات خرد است.

 

پدیدآورنده: ساناز بردبار حقیقی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید