Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفدهمین سالگرد روز جهانی شیر در سراسر جهان برابر با یکم ژوئن 2017 اعلام شد

نقش مهم شیر و محصولات لبنی در تغذیه میلیاردها نفر از مردم جهان / نوآوری جزو اصلی امنیت غذایی به شمار می رود

همزمان با یکم ژوئن، هفدهمین سالگرد روز جهانی شیر در در سراسر جهان، گرامی داشته شد. این ابتکار عمل توسط فائو و سازمان ملل متحد به دلیل اهمیت داشتن شیر و محصولات لبنی در تغذیه میلیاردها نفر در سراسر جهان ایجاد شد.

نقش مهم شیر و محصولات لبنی در تغذیه میلیاردها نفر از مردم جهان / نوآوری جزو اصلی امنیت غذایی به شمار می رود

همزمان با یکم ژوئن، هفدهمین سالگرد روز جهانی شیر در در سراسر جهان، گرامی داشته شد. این ابتکار عمل توسط فائو و سازمان ملل متحد به دلیل اهمیت داشتن شیر و محصولات لبنی در تغذیه میلیاردها نفر در سراسر جهان ایجاد شد .

به گزارش ایانا از وبسایت euractiv رامیرو کابرال، معاون منطقه ای اروپا، خاورمیانه و شرق آفریقا در Elanco ، مرکزی که به عنوان رهبر جهانی در توسعه محصولات و خدمات در زمینه افزایش سلامت و بهداشت حیوانات فعالیت دارد، در روز جهانی شیر به لزوم رفاه و بهداشت دام اشاره کرد و گفت: "تولید غذای بیشتر باید با حداقل استفاده از زمین، آب، غذا و انرژی، با در نظر گرفتن رفاه حیوانات انجام شود ."

مردم در سراسر جهان باید از شیر به عنوان منبع تغذیه مهم استفاده کنند. همانطور که پیش بینی می شود، جمعیت جهان به 9.7 میلیارد تا سال 2050 می رسد، بنابراین افراد باید به افزایش استفاده از شیر به عنوان منبع غذایی غنی برای رشد روی بیاورند، روز جهانی شیر زمان مهمی است تا درباره نوآوری ها در زمینه روش های کشاورزی و سیاست هایی که به پایداری در طول فرآیند تولید مواد غذایی و در نهایت به امنیت غذایی جهان کمک می کند، فکر شود. امروزه، در گوشه و کنار زمین، شیر نقش مهمی در فراهم کردن یک منبع غذایی مغذی بازی می کند. که این شامل طیف گسترده ای از مواد مغذی است که بدن ما به آنها نیاز دارد از آن جمله می توان به کلسیم، منیزیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، ویتامین B12 و اسید پانتوتنیک ( اسید پانتوتِنیک، ویتامین ب ۵ از ویتامین‌های گروه ب است ) اشاره کرد. این درحالی است که با بهبود رژیم غذایی می توان با چاقی مبارزه کرد، گفتنی است در اروپا از دهه 1980، نرخ چاقی سه برابر شده است. برای ما و نسل آینده، باید راه های نوآورانه برای تولید مواد غذایی بیشتر با منابع کمتر پیدا کرد و این اقدام باید با در نظر گرفتن حفاظت ار زمین انجام شود. برای مثال ،در فعالیت Elanco ، کشاورزان، فرآوران و خرده فروشان بی شماری در زنجیره تامین لبنی درگیر هستند. ما نمی توانیم صنعت شیر را نادیده بگیریم.

چراکه محصولات لبنی به عنوان منبع امرار معاش بسیاری از مردم در سراسر جهان به شمار می رود. ایجاد دگرگونی و نوآوری باید برای کشاورزان ارزشمند باشد. این زمانی روی می دهد که در کل زنجیره تامین، از جمله مصرف کنندگان، برای رسیدن به منافع مشترک همکاری شود .

همچنین برای تامین نیاز جمعیت تا سال 2050 باید از امروز به انجام تغییرات اقدام کنیم. با این حال، این اقدام باید به همراه مصرف کنندگان، کشاورزان، سیاست گزاران، رهبران، فعالان کسب و کار انجام شود تا بتوان از وجود امنیت غذایی اطمینان داشته باشیم. این در حالی است

که میزان آگاهی از اهمیت این ماموریت در سطح اتحادیه اروپا، با ایجاد گروه هایی مانند EU40 افزایش یافته که در راستای مدیریت دام اتحادیه اروپا به شیوه ای پایدار فعالیت می شود. تلاش ها در زمینه بهبود تاثیر دام بر محیط زیست و نوآوری و تحقیق و توسعه دربخش دام انجام می شود .

همچنین توصیه جهانی، مصرف روزانه دو لیوان شیر است. با این حال، در سطح جهانی، میانگین دسترسی ​​به شیر در حدود یک لیوان در روز است. بنابراین باید این روند تغییر کند. روش های بهبود یافته برای پرورش گاو از جمله نوآوری های لبنی که می تواند رو ی سیستم ایمنی گاو عمل کنند و یا به بهبود قابلیت هضم مواد مغذی کمک کند- همچنین اطمینان از گاوهای سالم که در نتیجه به تولید شیر بیشتر و بهتر بینجامد.

راهکار برای اطمینان از اینکه شیر همچنان بتواند برای تغذیه جمعیت رو به رشد استفاده شود، استفاده از گاو بیشتر نیست بلکه باید بهره وری افزایش باید. اروپا می تواند با اجرای نوآوری همراه با رویکرد قانونی جامع ومبتنی بر علم، امکان توسعه واتخاذ شیوه های کشاورزی مدرن را فراهم کند؛ همچنین بتواند این رویکرد را با بقیه جهان به اشتراک گذارد .

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید