Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران به ایانا خبر داد:

آغاز فصل چله‌خشکی برداشت ماهیان استخوانی در آب‌های شمال/ برداشت 825 تن میگو از آب‌های خوزستان

صید میگو در مقایسه با فصل مشابه گذشته با 825 تن معادل 15 درصد رشد داشته است.

آغاز فصل چله‌خشکی برداشت ماهیان استخوانی در آب‌های شمال/ برداشت 825 تن میگو از آب‌های خوزستان


صید میگو در مقایسه با فصل مشابه گذشته با 825 تن معادل 15 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت صید انواع ماهی و میگو در دریاهای کشور گفت: فصل صید ماهیان استخوانی که از 17 مهرماه آغاز شده است، به‌دلیل سرما و آغاز چله‌خشکی در دریای شمال با وقفه روبه‌رو شده است.

مختار آخوندی افزود: تا هشت ماهه ابتدایی امسال، میزان صید کیلکا در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد 22 درصدی برخوردار بوده است؛ به‌گونه‌ای که طی هشت ماه 14 هزار تن ماهی کیلکا برداشت شده است که هشت‌هزار و 844 تن آن سهم استان مازندران و پنج‌هزار و 203 تن سهم استان گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: کیلکا تنها در شرایط حاضر مصرف داخلی داشته و 90 درصد آن برای تهیه پودر ماهی به‌کار می‌رود، در حالی که صید این گونه در اعماق زیاد و در شب انجام می‌شود و صبح آماده عرضه به اسکله است؛ بنابراین از لحاظ سلامت و بهداشت، هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.

آخوندی ادامه داد: قیمت عمده‌فروشی آن روی اسکله یک‌هزار تومان و قسمتی که مربوط به مصرف انسانی است، یک‌هزار و 700 تومان خرید و فروش می‌شود.


پایان برداشت دوم میگو در خوزستان

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: فصل صید میگو در هرمزگان به اتمام رسیده و در استان خوزستان نیز این برداشت تا 23 آذرماه که برداشت دوم این محصول بود، به پایان رسید.

وی یادآور شد: از 23 مهرماه تا 23 آذرماه حدود 773 فروند شناور در آب‌های این استان فعالیت داشته‌اند که 247 فروند آن را قایق و 526 فروند را لنج تشکیل داد.

آخوندی تأکید کرد: در این مدت حدود 825 تن میگوی دریایی از گونه‌های مختلف ببری، سفید و سرتیز برداشت شد که از نظر رقمی در مقایسه با فصل مشابه گذشته 15 درصد افزایش داشت.

وی اظهار داشت: متوسط سالانه برداشت میگو از آب‌های جنوب در سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان حدود هشت‌هزار تن برآورد می‌شود، اما مجموع برداشت هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

آخوندی در پایان اضافه کرد: برداشت میگو توسط شناورهای غیرمجاز نیز انجام می‌شود که باید بررسی و میزان صید این‌گونه توسط آنها نیز در محاسبات لحاظ شود./

M-950930-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید