Iranian Agriculture News Agency

واکنش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به مطالب متناقض از تنطیم بازار میوه؛

مدیران ناکام دولت گذشته، دستاورد دولت یازدهم در تنطیم بازار میوه را بر نمی تابند/ مردم قدرت تشخیص میوه وارداتی با مشابه خارجی را دارند

در پی انتشار مطالبی متناقض در زمینه تنظیم بازار میوه نوروز در برخی رسانه ها،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،توضیحاتی منتشر کرد.

مدیران ناکام دولت گذشته، دستاورد دولت یازدهم در تنطیم بازار میوه را بر نمی تابند/ مردم قدرت تشخیص میوه وارداتی با مشابه خارجی را دارند

در پی انتشار مطالبی متناقض در زمینه تنظیم بازار میوه نوروز در برخی رسانه ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،توضیحاتی منتشر کرد.


به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی،متن این توضیحات به شرح زیر است:
دولت یازدهم در آغاز استقرار، کشاورزی را در حالی که در اثر سیاست های واردات محور و سودجویانه و واردات انبوه و بی رویه محصولات کشاورزی بویژه میوه های رنگارنگ خارجی همچون سیب فرانسوی، انگور شیلیایی و... بی رونق و رمق شده بود، تحویل گرفت و با التزام به الزامات قانونی در تامین امنیت غذایی مردم با اتکا به تولید محصولات کشاورزی در داخل،همواره حمایت از آحاد تولیدکنندگان بخش کشاورزی را در تعیین سیاست ها و برنامه ریزی ها، سرلوحه اقدامات خود قرار داد.
در ادامه این گزارش آمده است: آثار این رویکرد راهبردی بزودی با ایجاد فضای آرامش و امید در جامعه و بهبود روند و افزایش تولید محصولات کشاورزی در پی حمایت های متنوع و گسترده دولت از بخش کشاورزی نمایان شد و در نتیجه آن واردات غیر ضرور محصولات کشاورزی به شکل چشمگیری کاهش یافت.
این گزارش می افزاید: با اجرای قانون تمرکز وظایف کشاورزی در دولت یازدهم، تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد و در دومین سال اجرای این قانون، امسال نه تنها شاهد رونق تولید محصولات کشاورزی بودیم، بلکه بازار میوه و مواد پروتئینی کاملا از محل تولید داخلی تامین و تنظیم شد که بازتاب رضایت مردم از وفور و قیمت مناسب این محصولات و همچنین حاکمیت آرامش بر بازار که در سال های اخیر بی سابقه بوده، در رسانه ها و افکار عمومی بازتاب مناسبی داشت.



پوستر طراحی شده روابط عمومی جهاد کشاورزی
به مناسبت موفقیت تنظیم بازار کشاورزی


در ادامه این گزارش آمده است: کسانی که در دولت گذشته آثار سوء مدیریتی شان، بازار محصولات کشاورزی کشور را به ویژه انواع میوه که در تولید آنها دارای رتبه های برتر جهانی و صادر کننده هستیم به کلکسیونی در ویترین های عمومی (میادین میوه و تره بار و...) برای واردات و عرضه محصولات غیر ضرور تبدیل کرده بودند، هم اکنون اقدام دولت یازدهم در تولید و تنظیم مناسب بازار شب عید از جمله میوه های سیب و پرتقال را که مصرف آنها در فرهنگ دیدارهای نوروزی مردم نهادینه شده، بر نمی تابند و ادعای تنظیم بازار از طریق واردات را مطرح می نمایند؛ در حالی که بر اساس واقعیت های بازار، عرضه دو میوه سیب و پرتقال ایرانی در میادین و فروشگاه ها کافی بوده و با توجه به این که مردم نیز تفاوت این محصولات را با محصول مشابه خارجی تشخیص می دهند، طرح آن شوخی و خنده دار به نظر می رسد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید