Iranian Agriculture News Agency

خسارت 500 میلیارد ریالی به کشاورزی گیلان/ دانه‌های فرصت‌سازی که تهدید شدند!

بارش سنگین برف در شمال کشور تا به امروز 50 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی استان گیلان خسارت وارد کرده است و در صورت ادامه یخ‌زدگی، خسارت بیشتری نیز وارد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بارش برف که از چند روز گذشته آغاز شده، خسارات سنگینی به بخش‌های مختلف اقتصادی استان ازجمله بخش کشاورزی وارد کرده است.

شعبان‌نژاد افزود: طبق گزارش‌های رسیده، تاکنون 22 واحد گلخانه این استان فرو ریخته است که خسارات زیادی به آنها وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: 30 درصد محصولات باغی این استان ازجمله مرکبات (عمدتاً ارقام محلی) برداشت نشده که طبق برآورد کارشناسی‌شده، تاکنون به 12 درصد آنها خسارت وارد شده است که در صورت یخ‌زدگی این احتمال وجود دارد که درصد زیان بیشتر شود، در حالی که بارش سنگین برف باعث شکستگی شاخه‌های بسیاری از درختان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: به واحدهای دامی استان نیز خسارت وارد شده است، اما تاکنون به‌دلیل بسته شدن بسیاری از راه‌های روستایی و عدم مراجعه کارشناسان به روستاها و واحدهای دامی، آمار دقیقی از میزان خسارت عنوان نشده است.

شعبان‌نژاد تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد طبق برآوردی که کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان انجام داده‌اند، تا به امروز 50 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی استان گیلان خسارت وارد شده است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-921118-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید