Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به اکو برای جذب توریسم/ آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی هستیم

در صورت همکاری سازمان میراث فرهنگی برای جذب توریسم در بخش کشاورزی، می‌توانیم به کشورهای عضو اکو پیشنهاد دهیم.

رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: ایران از کشورهای عضو اکو محسوب می‌شود و روابط خوبی نیز طی این سال‌ها با سایر کشورهای منطقه دارد.

منصوره مرادی با بیان این که موافقت‌نامه‌های مختلفی در زمینه‌های کشاورزی به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: ایران دبیرخانه اکو بوده و طی سال چهار اجلاس و کارگاه آموزشی برگزار می‌کند و می‌تواند پیشنهاددهنده سوژه‌های مختلف باشد.

رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت جهاد کشاورزی درباره پیشنهاد ایران در مورد گردشگری در بخش کشاورزی و موضوع اکوتوریسم ادامه داد: بخش کشاورزی دارای پتانسیل بسیار بالایی در زمینه گردشگری و اکوتوریسم بوده و سعی خواهد شد با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تفاهمنامه‌های مشترکی دست پیدا کنیم.

مرادی تصریح کرد: در صورت موافقت، زمینه‌های لازم برای جذب توریسم در بخش کشاورزی توسط این وزارتخانه فراهم خواهد شد.

وی از استقبال وزارت جهاد کشاورزی برای جذب توریسم خبر داد و یادآور شد: اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقاضای همکاری و کمک از وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد، به‌طور قطع با استقبال روبه‌رو خواهد شد.

گفتنی است، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هجدهمین نشست کمیته اجرایی اتاق بازرگانی اکو، گردشگری را پل مجازی اتصال میان ملت‌ها از نظر اجتماعی و فرهنگی خواند و اظهار داشت: برای رسیدن به هدف توسعه گردشگری در کشورهای عضو می‌توان همکاری‌های لازم را با ارگان‌های ذی‌ربط داشت تا منطقه اکو به مقصد تعداد بیشتری از گردشگران بین‌المللی تبدیل شود.

محمدعلی نجفی تأکید کرد: تقویت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند گام مهمی در توسعه گردشگری منطقه اکو باشد.

وی یادآور شد: یکی از سرفصل‌های برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز 20 ساله، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی است و از نظر یونسکو، ایران از نظر وجود آثار تاریخی و فرهنگی در میان 10 کشور نخست جهان قرار دارد.

معاون رئیس جمهوری همچنین گفت: معتقدیم که گردشگری بهترین وسیله برای جایگزینی نفت است و در این راه آماده هرگونه همکاری با کشورهای جهان، کشورهای منطقه اکو و سازمان‌های منطقه‌ای هستیم.

نجفی افزود: در سال گذشته حدود چهار میلیون نفر گردشگر از ایران بازدید کرده‌اند که 45 درصد آنها از کشورهای منطقه اکو بودند. لذا امید می‌رود در سال آینده این رقم افزایش یابد.

لازم به ذکر است، بخش کشاورزی دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که در جهان بی‌نظیر بوده و می‌تواند به‌عنوان یکی از منابع گردشگری محسوب شود که در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان آن نظر مثبتی داشته که امید است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز از این فرصت طبیعی برای جذب توریسم استفاده کنند./

خبرنگار: مژگان ستار

A-920727-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید