Iranian Agriculture News Agency

سه هزار هکتار از باغات استان کرمان تحت پوشش آبیاری کم فشار زیر سطحی قرار گرفتند

جلسه ستاد آبیاری تحت فشار استان کرمان با حضور دکتر عباسی مشاور وزیر و مجری طرح آبیاری تحت فشار وزارت خانه، مهندس عبدی از وزارتخانه و اعضا ستاد آبیاری تحت فشار استان کرمان در محل این سازمان برگزار شد.

سه هزار هکتار از باغات استان کرمان تحت پوشش آبیاری کم فشار زیر سطحی قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمد کهنوجی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی  سازمان جهادکشاورزی  استان کرمان در این جلسه گفت: سه هزار هکتار از باغات استان کرمان تحت پوشش آبیاری کم فشار زیر سطحی، که آبیاری ابداعی استان کرمان می باشد قرار گرفتند.

 وی افزود با کمک کشاورزان و تحت نظارت مراکز تحقیقاتی اثر بخشی آبیاری نوین مزارع مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در تولید ذرت در در دو مزرعه که مدیریت و نوع خاک یکی بوده،در مزرعه آبیاری  به روش سنتی ششصدو هفتاد گرم  ودر دیگری  که به روش نوار تیپ آبیاری می شده به ازای هر متر مکعب آب ۱.۵۷ کیلوگرم محصول ذرت تولید شده است.

وی افزود: در مزرعه گندم  که به روش سنتی آبیاری می شده  با مصرف ۸۴۱۰ متر مکعب اب  ۴۹۴۹ گندم کیلوگرم تولید و در همان مزرعه با روش نوار تیپ مصرف آب از ۸۴۱۰ متر مکعب به ۵۱۶۰ متر مکعب رسیده در حالی که میزان تولید محصول نیز افزایش داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید