Iranian Agriculture News Agency

بازدید مدیرکل دفتر پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه

مشاور و مدیرکل دفتر پنبه و دانه های روغنی معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان کرمان، بخشدار، مدیران جهاد کشاورزی، روسای ادارات تولیدات گیاهی، مسئولین مراکز و کارشناسان و تعدادی از کشاورزان شهرستان های ارزوییه بافت و رابر از مزارع و باغات این شهرستان ها بازدید کردند.

بازدید مدیرکل دفتر پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  در این سفر از مزارع تکثیر بذر گندم و جو شهرستان بافت،  مجتمع خدماتی انباری شهید سلیمانی اتحادیه تعاونی روستایی استان کرمان و کارخانجات پنبه در ارزوییه و مزارع گیاهان دارویی رابر بازدید میدانی شد.

جمع بندی نهایی بازدیدها، در جلسه ای با حضور همراهان در شهرستان رابر صورت گرفت و مقرر شد درخواست های مردم و مسئولین این شهرستان ها در معاونت زراعت پیگیری و در صورت نیاز با  حضور وزیر مطرح شود که بر اساس استعدادهای کشاورزی هر شهرستان است.

پیگیری کشاورزی قراردادی در حوزه تعاونی های غله و کارخانجات ماکارونی، افزایش ارزش بذری گندم و جو، تامین بذور کنجد ناشکوفا، ساماندهی تولید بذر پنبه و ذرت، افزایش سهمیه تراکتور باغی و زراعی و سایر ادوات و ماشین آلات کشاورزی، بررسی مشکلات حوزه آب و آبخوان ها، کمک به کنترل آفات مهم از قبیل ملخ صحرایی سن گندم کرم خراط گردو و مگس میوه مدیترانه ای، همکاری در تغذیه زراعی، مکاتبه جهت افزایش ایستگاه های هواشناسی و کمک به اصلاح و سرشاخه کاری درختان گردو از جمله موارد درخواستی دراین سفر بود.

لازم به ذکر است، درپایان این سفر حضور در یادمان شهدا و مقبره پدر و مادر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی واقع در زادگاه آن شهید عزیز و اقامه نماز جماعت در مسجد روستای قنات ملک بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید