Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت 2500 تن محصول "به" از باغات شهرستان شهربابک در سال جاری

برداشت "به" از باغات مثمر شهرستان از دهه ی اول مهر ماه شروع و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

پیش‌بینی برداشت 2500 تن محصول "به" از باغات شهرستان شهربابک در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان با460 هکتار سطح زیر کشت محصول"به" با ارقام اصفهانی،کدویی، شیشه ای و بومی  یکی از قطب های تولید این محصول  در استان می باشد و رقم "به" محلی شهرستان  با دارا بودن عطر و طعم بالاتر، از مقاومت بیشتری در برابر آفات و بیماری ها نسبت به سایر ارقام بر خوردار است .

منگلی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به خسارت 30 درصدی که به باغات "به" شهرستان در اثر سرمازدگی اول فصل وارد شده است پیش‌بینی می‌شود امسال 2500 تن محصول "به" از باغات  برداشت گردد و جهت برداشت و بسته بندی در هر هکتار 20 نفرروز کارگر  به صورت فصلی طی دوره برداشت  مشغول بکار می شوند.

وی تصریح کرد: محصول "به" تولید شده در شهرستان با توجه به کیفیت، طعم و عطر،  از بازار پسندی بالای برخوردار بوده و در بازارهای داخل شهرستانهای همجوار و استان های  تهران، اصفهان، یزد و فارس  به فروش می رسد.

منگلی اظهار داشت: در ضمن محصول درجه دو و با کیفیت پایین تر "به" نیز بصورت برگه خشک شده و مربا و چای "به" فرآوری و به بازار فروش عرضه می گردد و همچنین دانه های "به" نیز به عنوان یک داروی گیاهی در بخش طب سنتی به مصرف می رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: "به" کاران شهرستان تحت نظارت کارشناسان  جهاد کشاورزی  با رعایت نکات بهداشتی ، هرس اصولی، تغذیه و ابیاری مناسب ، می توانند در حد قابل قبولی بیماری اتشک را کنترل وعمر مفید و ثمردهی باغات خود را افزایش دهند . همچنین کشاورزان جهت اصلاح روش ابیاری  می توانند از کمک های بلاعوض و تسهیلات بلند مدت این مدیریت استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید