Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان تاکید کرد:

لزوم هوشیاری نخلداران مناطق شهداد، اندوهجرد، چهار فرسخ جهت رد یابی و مبارزه علیه سوسک سرخرطومی حنایی خرما

خسارت اصلی سرخرطومی حنایی خرما در مرحله لاروی صورت میگرد،که این آفت در کوتاه مدت باعث مرگ درخت خرما می شود، لذا شناسایی درختان آلوده و ردیابی و پایش این آفت حائز اهمیت می باشد.

لزوم هوشیاری نخلداران مناطق شهداد، اندوهجرد، چهار فرسخ جهت رد یابی و مبارزه علیه سوسک سرخرطومی حنایی خرما

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیر عباس نخعی مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: لزوم هوشیاری نخلداران مناطق شهداد، اندوهجرد، چهار­فرسخ جهت رد یابی و مبارزه علیه سوسک سرخرطومی حنایی خرما آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: از راههای شناسایی وجود سوسک سرخرطومی حنایی وجود شیرابه های غلیظ و بد بو که  از محل آلودگی تراوش می شود، است.

نخعی اظهار داشت: در این راستا اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی به باغداران از جمله، صدوراطلاعیه و ارسال به دفتر  امام جمعه، بخشداری منطقه و شوارهای اسلامی و پایگاه های مقاومت بسیج و انتشار خبر در رسانه های گروهی بخش و آموزش  باغداران در خصوص ردیابی  و کنترل آفت به صورت گروهی و انفرادی، و تاکید و توصیه به تمامی نخلداران بخش شهداد در خصوص عدم انتقال پاجوش و نهال آلوده صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: باغداران  این مناطق در صورت مشاهده آفت و یا علایم آن  ضمن مشاوره با کارشناسان نسبت به مبارزه اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان ابراز داشت: سوسک سرخرطومی حنایی خرما یکی از مهمترین آفات قرنطینه ای نخیلات   می باشدکه  در حال حاضر استانهای سیستان و  بلوچستان، فارس، جنوب کرمان و هرمزگان آلوده به این آفت می باشند، خسارت اصلی سرخرطومی حنایی خرما در مرحله لاروی صورت میگرد،که این آفت در کوتاه مدت باعث مرگ درخت خرما می شود، لذا شناسایی درختان آلوده و ردیابی و پایش این آفت حائز اهمیت است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید