Iranian Agriculture News Agency

معرفی متقاضیان کشاورز کارت از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها به بانک کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: جلسه بررسی نحوه استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش خرید کود وسم کشاورزان درقالب کشاورز کارت، با حضور رییس بانک کشاورزی، مسئولین مراکز و کارشناسان حوزه تولیدات گیاهی در محل مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه برگزار گردید.

معرفی متقاضیان کشاورز کارت از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها به بانک کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه، گفت: با توجه به بالا بودن هزینه های کشاورزی (سم وکود) مورد نیاز کشاورزان و عدم قدرت خرید کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی، احتمال این وجود دارد  که کشاورزان به موقع کود وسم موردنیاز خود را تامین   نکنند و تغذیه مزارع و کنترل علفهای هرز و آفات وبیماری‌هابه درستی  انجام نشده و بر روی کمیت وکیفیت محصول تاثیر سوء بگذارد.

وی ادامه داد: در این راستا مصوب شده تسهیلات سرمایه در گردش موردنیاز کشاورزان برای تامین نهاده های محصولات گندم وجو وکلزا در قالب کشاورز کارت برای آنها پرداخت گردد.

وی گفت: تسهیلات سرمایه در گردش در قالب کشاورزکارت اختصاصا برای محصولات گندم،جو ودانه های روغنی که بیمه شده اند به ازای هر هکتار 20میلیون ریال وتا سقف حداکثر 200 میلیون ریال  وبا نرخ سود 12درصد،برای هر کشاورز است.

امیری یادآور شد: معرفی متقاضیان از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی شهرستان انجام پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه حداکثر سقف تسهیلات کشاورز کارت 200 میلیون ریال است و بیشتر کشاورزان خرده مالک میتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

امیری  در ادامه گفت: مقرر شده تا متقاضیان قبل از معرفی به بانک  در سامانه پهنه بندی ثبت نام شده باشند و محصول خود را بیمه کنند.

گفتنی است؛ دارندگان کشاورز کارت فقط میتوانند نهاده های خود را از فروشگاههای مجاز موردتایید شرکت خدمات حمایتی  تامین کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید