Iranian Agriculture News Agency

اقدامات شاخص مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رابر در مسیر جهش تولیددر بخش کشاورزی در سه ماهه اول سال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: در سال جهش تولید این شهرستان اقدامات شاخصی مانند راه اندازی صندوق های خرد زنان روستایی الگوی موفق در رونق تولید، توسعه کشت گیاهان داروئی، ساخت کانال آبرسانی4700متر با اعتبار 4200 میلیون ریال، لوله گذاری انتقال آب کشاورزی 12 کیلومتر، بهره برداری از کارخانه عسل و دامداری پرورش بز سانن در سه ماهه اول سال جاری انجام گرفت.

اقدامات شاخص مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رابر در مسیر جهش تولیددر بخش کشاورزی در سه ماهه اول سال

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، کریم قاسمی تصریح کرد: بهبود سطح معیشت خانوارهای روستایی با تسهیل شرایط دسترسی زنان روستایی به منابع مالی، ایجاد اشتغال پایدار در جوامع روستایی و افزایش توانمندی‌های اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی، از جمله اهداف تشکیل صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی و عشایری است در حال حاضر سه صندوق خرد در شهرستان رابر. به منظور دسترسی سریع و آسان آنها به تسهیلات ، ارتقای روحیه مشارکت اجتماعی و مهارت های فردی از طریق ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی به آنها و افزایش سطح درآمد خانوارهای کم درآمد تشکیل شده است.

کریم قاسمی اظهار کرد: ترویج کشت گیاهان داروئی با برنامه ریزی صحیح و اصولی می تواند تحول عظیم در جهت توسعه و بهره برداری اصولی همراه با اشتغالزایی پایدار در منطقه به وجود آورد که برای دستیابی به این هدف با تلاش و موقعیت سنجی ، ارائه برنامه های مدون اصولی و جلب مشارکت مردم این امر امکان پذیر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر ادامه داد: با توجه به خشکسالی اخیر به منظور تسهیل در انتقال آب و کاهش هدر رفت آب 4700 متر کانال آبرسانی با اعتبار 4200 میلیون ریال تاسیس و مرمت گردیدهمچنین با اجرای خط لوله انتقال آب به طول 12 کیلومتر به بیش از ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق زیردست آبرسانی شد..

کریم قاسمی گفت: کارخانه عسل این شهرستان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال  که 30 میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذار و ده میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی تاسیس شد و این کارخانه با ظرفیت بسته بندی سالانه 500 تن عسل و ایجاد ده نفر اشتغال مستقیم در روستای هلیل رود شهرستان رابر به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات شاخص این شهرستان افزایش تولیدات دامی است که در این راستا یک واحد پرورش بز سانن 30 راسی در شهرستان رابر با اعتبار 200 میلیون تومان  به بهره برداری رسید و این بزها در طول سال بین250 تا  305روزشیردهی داشته و قابلیت دوقلوزایی آن ها به 85 درصد می رسد که از نظر اقتصادی از راندمان بالایی برخودار می باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید