Iranian Agriculture News Agency

جهت جلوگیری از بیماری لمپی اسکین در شهرستان شهربابک رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه ای توسط دامداران ضروری است

بیماری لمپی اسکین از جمله بیماری های ویروسی با ابتلای بالا در گاوها بوده و با توجه به مشاهده این بیماری در چندین نقطه از شهرستان شهربابک، نیاز است دامداران رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

جهت جلوگیری از بیماری لمپی اسکین در شهرستان شهربابک رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه ای توسط دامداران ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، فراشه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین در بین دام­ها موجب کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب های پوستی در دام های آلوده شده و ضرر و زیان اقتصادی بسیاری را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: به  علت رفت و آمد دام­های عشایری به شهرستان امکان شیوع بیماری های مختلف منجمله لمپی اسکین  وجود دارد ، لامپی اسکین، یک بیماری خطرناک است که در بین دام‌های سنگین به ویژه گاو و گوساله شیوع پیدا می کند.

فراشه خاطرنشان کرد: این بیماری با تب شدید، بی حالی دام، علائم پوستی شامل تورم و برجستگی‌های شدید در کل بدن مشاهده می‌شود و انجام واکسیناسیون، رعایت امنیت زیستی در دامداری ها، انجام ضدعفونی و سم پاشی به صورت مرتب وجلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به دامداری ها مهمترین راه پیشگیری بیماری لمپی اسکین است.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید