Iranian Agriculture News Agency

بازدید مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از نحوه اجرای واکسیناسیون دام های عشایر شهرستان بردسیر

دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از نحوه اجرای واکسیناسیون دامهای عشایر بخش لاله زار شهرستان بردسیر بازدید کرد.

بازدید مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از نحوه اجرای واکسیناسیون دام های عشایر شهرستان بردسیر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن صحبت با عشایر منطقه بر ضرورت انجام بموقع واکسن‌های دامی تاکید کرد.

رشیدی بیان کرد: دامپزشکی رسالت مهم و خطیر صیانت از جمعیت دامی را انجام می دهد و تقدم پیشگیری بر درمان از برنامه های اصلی این ارگان می باشد.

وی ضمن بررسی وضعیت واکسیناسیون دام‌های عشایر، بیان کرد: پوشش حداکثری واکسیناسیون دام های عشایر در راستای ایمن سازی دامها بر علیه بیماری‌های دامی در حال اجرا می باشد که بدین منظور پیش بینی واکسن مورد نیاز برای دامهای استان صورت پذیرفته است.

رشیدی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون دامها بر علیه بیماریهای دامی، عنوان کرد: می بایست دام ها در مبادی ورودی استان واکسینه گردند تا از ورود احتمالی بیماری به استان ممانعت شود.

این مقام مسئول در بخش دیگر از صحبت با عشایر منطقه، عنوان کرد: قشرعشایر در اقتصاد کشاورزی، تولید ملی و امنیت غذایی زیست مبتنی بر کوچ آن ها ، حایز اهمیت ویژه می باشند بنابراین برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از جمله برنامه های اصلی این اداره کل است.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانسته است با رایزنی بین بخش های خصوصی و کلینیک های دامپزشکی در سالهای گذشته دامهای عشایر را بر علیه بیماریهای تحت پوشش دامپزشکی واکسینه نماید و امسال هم طبق سنوات گذشته این امر در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این بازدید صدیقه کاظمی نیا معاونت سلامت دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: دام های عشایر علیه بیماری های آبله گوسفندی، تب برفکی، تب مالت، شاربن، PPR  و آبله بزی واکسینه می گردند و این مهم منجر به ایمنی پایدار دامها برابر بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام و نیز پیشگیری از شیوع بیماری های منطقه می شود .

در پایان این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از عملکرد پرسنل خدوم دامپزشکی و تلاش های شبانه روزی آنها که با تحمل مشقات فراوان از جمله صعب العبور بودن راههای دسترسی به عشایر، کمبود امکانات و مواجه بودن با بیماریهای مشترک بین انسان و دام و .... به بهترین نحو در حال انجام می باشد، تشکر و قدر دانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید