Iranian Agriculture News Agency

برداشت گاوزبان از 5.6 هکتار مزارع بارور شهرستان سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت امروزه با توجه به کمبود آب و بحران خشکسالی دراستان، کاشت گیاهان سود آور و دارای نیاز آبی کم امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد از جمله این گیاهان می توان به گیاهان دارویی اشاره کرد.

برداشت گاوزبان از 5.6  هکتار مزارع بارور شهرستان سیرجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  محمود  آبادی گفت: اقلیم شهرستان سیرجان برای رشد انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، اسطوخودوس، زیره، گل گاوزبان، به لیمو، پنیرک، گل راعی، مرزنجوش، بادرنجبوییه، بابونه، چای ترش، زوفا، کاکوتی، سنبل الطیب، مریم گلی و ... مناسب است و برخی از این گیاهان به صورت خودرو نیز در دشت‌ها و بیابان‌ها رشد و نمو می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با اعلام این مطلب که سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان در حال حاضر 50 هکتار می باشد، گفت: هم اکنون برداشت گاوزبان از 5/6 هکتار مزارع بارور شهرستان سیرجان در حال انجام است برداشت گاوزبان طی چند چین انجام شده و طول دوره برداشت از اواسط اریبهشت الی اواسط مرداد است.

وی با اشاره به اینکه  میزان اشتغالزایی برای هر هکتار گاوزبان دو نفر اشتغال مستقیم و حدود 70 نفر روز اشتغال غیر مستقیم است، افزود: عملکرد محصول خشک گاوزبان 300 کیلوگرم در هکتار و قیمت هرکیلوگرم 3 میلیون ریال می باشد که با توجه به اهمیت کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، ترغیب و تشویق کشاورزان جهت پرورش این گیاهان از جمله اولویت های مهم جهاد کشاورزی شهرستان بوده که از طریق برگزاری کارگاهها و کلاسهای آموزشی و آموزش انفرادی کشاورزان به این مهم پرداخته شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید