Iranian Agriculture News Agency

کنترل آفت کرم خراط در شهرستان بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: درمنطقه گردوکاری بیدخوان بردسیر بالغ بر 1850 هکتار گردوی ارگانیک وجود دارد که عملکرد این مدیریت در کنترل کرم خراط در این منطقه بارها از سوی مسئولین و نهادهای مختلف مورد تحسین و تقدیر قرارگرفته است.

کنترل آفت کرم خراط در شهرستان بردسیر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز افزود: متاسفانه دراثر سهل انگاری نسبت به بحث قرنطینه (درکشور) وعدم اطلاع کافی از این آفت خطرناک ، بخش عظیمی از مرغوبترین گردوی این استان نابود گردیدکه دراین راستا مبارزه تلفیقی با این نابودگر از سال 95 پس از چندین سال ردیابی وتله گذاری و هشدار به اهالی روستای بیدخوان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر خاطر نشان کرد: هرس ،طشتک گذاری دور درختان و کوددهی مناسب ، نصب فرمون شکار انبوه و فرمون اخلال در جفت گیری ازجمله اقداماتی است که هرساله توسط کارشناسان ناظر گیاه پزشکی ، کارشناسان مرکزخدمات جهاد حومه و کارشناسان مدیریت انجام می گیرد که موجبات رضایت وقدردانی کشاورزان را در پی داشته است .

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پایش و کنترل آفت بصورت جدی درحال انجام است.

سبک خیز در پایان اظهار داشت: کرم خراط یا پروانه فری ، آفتی است پلی فاژ و از حدود 150گونه گیاهی تغذیه می کند . از گروه حشرات چوبخوار بوده ودر تنه وشاخه های درختان میزبان ایجاد دالان های طولی درعمق چوب نموده وباعث ضعف شدید درختان می­شود . در استان کرمان  میزبان اصلی این آفت درختان گردو است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید