Iranian Agriculture News Agency

دام‌های شهر بابک، سل ندارند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در طی سال گذشته توسط کارشناسان واحد سل و بروسلوز شبکه دامپزشکی و در راستای مبارزه و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام بیش از 1800 راس گاو در گاوداریها و روستاهای شهرستان تست تشخیص بیماری مشترک سل انجام شده است.

دام‌های شهر بابک، سل ندارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، فراشه تصریح کرد: با بررسی های انجام شده ازنظربیماری سل بر روی دامهای شهرستان تا کنون مورد مثبتی تشخیص داده نشده است تمامی اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماریهای  مشترک بین انسان و دام بوده ، این فعالیتهای حیاتی  باعث جلوگیری ازوارد امدن خسارات اقتصادی  به جمعیت دامی  و  سلامت  بهداشت عمومی جامعه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک افزود: در راستای فعالیتهای حیاتی و پیشگیرانه علیه بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی مجتمع های گاوداری و همچنین گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی و بخشی از گاوداری های سنتی شهرستان برابر برنامه پیش بینی سالانه در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

فراشه خاطرنشان کرد: با انجام این فعالیتها علاوه بر حفظ سلامت دامها باعث جلوگیری از بروز بیماریهای مشترک در جمعیت انسانی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید