Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ورود سموم قاچاق و نهال های فاقد گواهی سلامت از مصادیق پدافند غیر عامل می باشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: در هفته پدافند غیرعامل که از 8 آبان ماه شروع و تا 14 آبان ماه ادامه می یابد، ضرورت دارد تا نسبت به خطرات احتمالی دقت و حساسیت بیشتری اعمال گردد.

مبارزه با ورود سموم قاچاق و نهال های فاقد گواهی سلامت از مصادیق پدافند غیر عامل می باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، طاهری با بیان اینکه از موارد مهم در پدافند غیرعامل حفاظت از باغات و مزارع می باشد، گفت: یکی از اصول احداث باغ، استفاده از نهال سالم و کشت نکردن نهال های فاقد شناسه و ناسالم  می باشد و به دلیل سوء استفاده برخی افراد در جابجایی و خرید و فروش نهالهای فاقد گواهی سلامت، ضروری است جابجایی هر گونه نهال در سطح استان با ارائه مجوز از سوی مدیریت حفظ نباتات انجام گیرد.

وی تصریح کرد: همکاری باغداران با کارشناسان حفظ نباتات در پست های قرنطینه ای ثابت و سیار نیز در جلوگیری از انتقال نهال های غیر مجاز، باعث ممانعت از ورود، انتشار و استقرار آفات قرنطینه ای خارجی و نیز کنترل و محدود کردن مناطق آلوده به آفات قرنطینه ای داخلی می گردد.

طاهری خاطرنشان کرد: باغداران بایستی برای دستیابی به نهال های سالم، اصیل و استاندارد خرید خود را صرفا از نهالستانها مجوز دار انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص خرید سموم کشاورزی نیز کشاورزان توجه نمایند تمامی سموم با برچسب غیر فارسی قاچاق محسوب می گردد و بر روی قوطی های سم با برچسب فارسی، علاوه بر اطلاعات فنی باید شماره بچ و پارت تولیدی، تاریخ تولید و انقضاء، تاریخ و شماره تاییدیه برچسب، نام شرکت و آدرس کامل تولید کننده اصلی، شماره تلفن و پست الکترونیک درج شده باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید