Iranian Agriculture News Agency

جلسه پدافند غیرعامل با محوریت آفت قرنطینه‌ای برگ‌خوارپائیزه در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

در ادامه سفر یک روزه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به شهرستان ارزوئیه جلسه پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری و مقابله با آفات، با محوریت آفت قرنطینه‌ای برگ‌خوارپائیزه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جلسه پدافند غیرعامل با محوریت آفت قرنطینه‌ای برگ‌خوارپائیزه در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، این جلسه با حضور بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و هیأت همراه، و اعضای شورای تأمین، شورای اداری شهرستان، امام‌جمعه، نمایندگان سپاه پاسداران، رئیس خانه کشاورز و تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان باهدف رسیدگی به مشکلات حوزه کشاورزی و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان برگزار شد.

فرماندار شهرستان ارزوئیه در این جلسه گفت: طی چندماهه اخیر آفت قرنطینه‌ای جدیدی وارد مزارع شهرستان شد و پس از مشاهده آفت، مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد، کارشناسان استانی و سازمان حفظ نباتات کشور از مزارع بازدید کردند آلودگی‌های مزارع مشخص شد.

در ادامه تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان در ارتباط با مشکلات پیش رو از قبیل عدم پرداخت مطالبات گندم کاران، خاموشی موتورپمپ‌ها، خسارت آفت برگ‌خوار پاییزه در مزارع ذرت شهرستان، گران شدن نهاده‌های شیمیایی، خرید علوفه ذرت به قیمت بسیار پایین و توسعه مطالعات بخش تحقیقات کشاورزی در شهرستان، خواستار تسهیل رفع موانع در مسیر بخش کشاورزی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید