Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از طرح های کشاورزی شهرستان ارزوئیه

در این سفر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان به اتفاق فرماندار شهرستان ارزوئیه، مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه وهیأت همراه از ایستگاه بوجاری و پروسس بذر اتحادیه تعاونی روستایی، ایستگاه فرآوری بذر گندم و مزارع ذرت آلوده به آفت برگ‌خوار شهرستان ارزوئیه بازدید کردند.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از طرح های کشاورزی شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، در سفر یک‌روزه به شهرستان ارزوئیه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از طرح‌های کشاورزی بازدید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بازدید از مزارع ذرت گفت: آفت برگ‌خوار پائیزه، آفت بسیار خطرناکی است که در سال جاری بیش از 12 هزار هکتار از مزارع ذرت شهرستان ارزوئیه را آلوده کرده است.

وی افزود: از مرحله دو تا چهار برگی ذرت این آفت به مزارع حمله می‌کند و آفت مذکور با تغذیه از برگ، ساقه و نهایتاً بلال، موجب کاهش عملکرد مزرعه می‌شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که این آفت خطرناک برای اولین بار در استان مشاهده‌شده است، لازم است تمام تمهیدات اندیشیده شود تا کشاورزان کمتر خسارت ببینند و از گسترش این آفت جلوگیری کرد.

وی بابیان اینکه در این حیطه زمانی حمایت کشاورزان اهمیت ویژه­‌ای دارد، گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود در مزارعی که به‌شدت آلوده هستند، حتماً محصول خود را به‌صورت علوفه‌ای برداشت کنند و به‌منظور کاهش خسارت آفت پس از برداشت، شخم عمیق زده و بقایای گیاهی آلوده معدوم و سوزانده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان توضیح داد: تمام پیگیری ما این است که علوفه تولیدی در همین شهرستان فرآوری شود و برای جلوگیری از گسترش آلودگی به سایر شهرستان‌ها ارسال نشود.

پورعبدالله گفت: در ایستگاه پروسس اتحادیه­ تعاونی روستایی میزان دو هزار و 400 تن بذر گندم ارقام شبرنگ و معمولی، بوجاری و ضدعفونی شده و به‌منظور کشت سال جاری در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: همچنین ۶۰ تن بذر جو در ایستگاه پروسس اتحادیه تعاونی روستایی نیز در حال فرآوری برای کشت جدید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید