Iranian Agriculture News Agency

آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی نان دیار کریمان برگزار شد

این جشنواره با هدف معرفی نان‌های سرزمینی از 21 استان کشور برگزار شده و از تاریخ 11 تا 14 مهرماه در پارک شورا شهر کرمان برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی نان دیار کریمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی نان دیار کریمان گفت: محصول استراتژیک گندم از قدمت و اهمیت خاصی برخوردار است و پس از سیر مرحله طولانی از مرحله کشت بذر گندم علی‌رغم همه تهدیدهای محیطی سفره‌های مردم را رنگین می‌کند و برکت سفره‌ها است.

وی بابیان اینکه نان بهترین و کامل‌ترین ماده غذای است، افزود: تاکنون هیچ محصولی جایگزین نان نشده است.

بیگلری افزود: سطح زیر کشت مزارع گندم در کشور ۶.۵ میلیون هکتار است که سالانه ۱۴ میلیون تن گندم برداشت می‌شود و در استان کرمان از ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، ۳۶۰ هزار تن گندم برداشت می‌شود و در سال جاری ۲۳۰تن گندم تحویل سیلو شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: در روزهای آتی طلب گندم کاران استان پرداخت می‌شود.

 وی بابیان اینکه استان کرمان بهشت معادن است، اما پیشران اقتصادی استان بخش کشاورزی است، افزود:جهت افزایش عملکرد در مزارع گندم لازم است از مرحله سنتی عبور کرده و به سمت دانش‌محور شدن حرکت کرد.

 وی با تأکید بر امنیت غذایی پایدار، امنیت زیست‌بوم موجب تولید پایدار است، یادآور شد: روستاها باید به مراکز تولید تبدیل شوند و از شرایط سکونت‌گاه بودن خارج شوند.

 وی گفت: مصرف نان باید بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی باشد و از اسراف نان پرهیز کرد تا حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش به ضایعات تبدیل نشود.

در ادامه آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی نان کریمان به ۱۹ نانوا برتر استان کرمان لوح تقدیر اهدا شد.

در ادامه این آئین دکتر حسن‌زاده معاون استاندار کرمان، اعضای شورای شهر و هیات همراه از غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید