Iranian Agriculture News Agency

سی و سومین همایش بزرگ سنگرسازان بی سنگر در حسینیه ثارالله برگزار شد.

سی و سومین همایش بزرگ سنگرسازان بی سنگر در حسینیه ثارالله با حضور داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، دکتر فدارکار استاندار کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاونین و مدیران سازمان، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و کلیه همکاران سازمان برگزار شد.

سی و سومین همایش بزرگ سنگرسازان بی سنگر در حسینیه ثارالله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این همایش با قدردانی از تلاش‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های سنگرسازان بی سنگر در دوران هشت ساله دفاع مقدس، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه این رشادت‌ها امروز ام‌القرای جهان اسلام است.

وی افزود: سنگر سازان بی سنگر بنا به تکلیف دینی و از روی اعتقاد بر همه مشکلات فائق آمدند و زمینه پیروزی‌های مختلف را در دفاع مقدس فراهم کردند.

 محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دوران دفاع مقدس سختی‌های بسیاری کشیدند.

وی اضافه کرد: جنگ ما عاشقانه و از سر تکلیف بود و همین ادامه عشق به نظام و انقلاب تا به الان باعث شده که دشمنان جرات تهدید جمهوری اسلامی را نداشته باشند و اقدام علیه این نظام منتفی شود.

استاندار کرمان با اشاره به سختی کار جهادگران در دوران دفاع مقدس، گفت: کار جهادگران و بچه‌های جهاد در آن روزها سخت‌تر از دیگر رزمندگان بود. فعالیت‌های آن‌ها در زمینه عمرانی و فنی چه در پشت جبهه و چه در حین عملیات، برای کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه حمله دشمن به خاک ایران با قصد تجزیه‌طلبی بود، گفت: دشمن در چهار گوشه کشور گروه‌های مختلف را تشکیل داده و کودتاهای مختلفی را ‌طراحی کرده بود که هر کدام از این نقشه‌ها می‌توانستند انقلاب را نابود کنند.

‌فداکار در ادامه گفت: این جنگ در حالی بود که ایران آمادگی دفاعی نداشت و ارتش نیز به دلیل جریانات انقلاب، تغییرات زیادی کرده بود، سپاه هنوز ساختار نظامی پیدا نکرده بود و این دلایل باعث شد که‌ مردم وارد صحنه شدند و کار را پیش بردند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این جنگ، دفاع مردمی آن بود و آن را تبدیل به دفاع مقدس کرد و مردم، دفاع از کشور، انقلاب، اسلام و انگیزه‌های دینی را ادای تکلیف دانستند و همه اقشار از کوچک و بزرگ کمک کردند.

فداکار از کمک‌های مردمی در پشت جبه‌های نبرد گفت و ادامه داد: شاید میزان کمک‌های مادی مردم به جبهه‌ها زیاد نبود، اما این حس پایداری و اصول کمک می‌کرد که ‌روحیه رزمندگان حفظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان در این همایش گفت: جهت پیشرفت لازم است مدیران بیش از کارکنان خود کار کنند و عدالت را رعایت کنند.

 وی افزود: مدیر موفق باید نگاه عادلانه‌ای بر صحنه کار داشته باشد و در این صورت است که حرف مدیر نافذ است و کارایی و مسئولیت‌پذیری کارمندان همراه با حضور در صحنه کار باید ملاک مدیران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی یادآور شد: عدالت توجه کردن به تفاوت‌ها است نه تبعیض گذاشتن و وقتی عدالت حاکم شود توسعه و پیشرفت هم در پی آن خواهد آمد.

در سی و سومین همایش "سنگرسازان بی‌سنگر" استان کرمان از کتاب زندگینامه شهید علی میرزا ابراهیم با عنوان "علی پلنگ" رونمایی شد و این همایش با خاطره‌گویی تعدادی از رزمندگان جهادگر استان کرمان در دوران جنگ تحمیلی همراه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید