Iranian Agriculture News Agency

تقویت فرهنگ نماز مشکلات جامعه را کاهش خواهد داد

در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی ،جلسه شورای نماز سازمان جهاد کشاورزی با حضور مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان ،روحانیون و معاونین و مدیران سازمان در سالن شماره ۲ برگزار شد.

تقویت فرهنگ نماز مشکلات جامعه را کاهش خواهد داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان با اشاره به محسنات برپایی نماز گفت ؛ به گفته بزرگان دینی پنج نماز یومیه مانند رودخانه ای است که انسان در طول روز ۵ مرتبه خود را در آن می شوید و ناپاکی ها را از خود دور می‌کند.

وی در ادامه افزود ؛ در قرآن آمده است مومنین آنهایی هستند که هرگاه در مسند حاکمیت قرار می گیرند اولین نشانه آنها اقامه نماز است .

حسینی مقدم سپس افزود ؛ راه علاج بیماری های جامعه اقامه نماز است و کمیت و کیفیت نماز در این مهم اثر بخش است و جامعه را مصون می نماید.

وی آنگاه به تشریح چرایی برگزاری این نشست پرداخت و گفت ؛ در نشست امروز پژوهش های انجام شده توسط اساتید دانشگاه جهت تقویت فرهنگ نماز به جمع حاضر ارائه خواهد شد.

فرهنگ جهادی از ویژگیهای برجسته خانواده کشاورزی کرمانشاه است

در ادامه جلسه ستاد اقامه نماز سازمان جهاد کشاورزی نوربخش حاتمی به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت ؛ فرهنگ جهادی و باورمندی به تقویت دیدگاه های مذهبی ویژگی برجسته خانواده کشاورزی کرمانشاه است و این ویژگی ها باعث شد طی سال گذشته تولیدات کشاورزی استان در قالب برنامه ۳ ساله توسعه کشاورزی  ۴۰۰ هزار تن در سال اول اجرای برنامه به حجم تولیدات استان اضافه شد.

وی سپس با تشکر از اساتید دانشگاه پیام نور جهت تهیه و ارائه طرح پژوهشی اقامه نماز افزود ؛ می بایست از حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهت پیگیری موضوع تقویت فرهنگ نماز و نماز خوانی تقدیر و تشکر کرد و در این راستا طی یکسال گذشته شاهد اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه های مختلف بوده ایم.

حاتمی سپس به اقدامات حوزه نمایندگی ولی فقیه در بحث معرفی شهدای قصرشیرین و رزمایش های کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت ؛ این رزمایش ها ناشی وجود فرهنگ مدیریت جهادی و احساس مسئولیت اجتماعی کارکنان سازمان است .

در ادامه این مراسم طرح تحقیقاتی دانشگاه پیام نور در خصوص عوامل موثر بر اقامه نماز در سازمان جهاد کشاورزی برای جمع حاضر ارائه شد .

در این پژوهش سطح سواد ،سن کارکنان ،نحوه اقامه نماز به صورت جماعت یا اقامه در منزل کارکنان و ....مورد پژوهش قرار گرفته بود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید