Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپلذهاب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرپلذهاب از آغاز برداشت چغندرقند در این شهرستان خبر داد.

 آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپلذهاب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سلیمانی با بیان این خبر طی بازدید از عملیات برداشت چغندرقند پاییزه که به همراه مهندس یارکرمی معاونت فنی شهرستان انجام گرفت افزود؛ شهرستان سرپل ذهاب دارای سطح زیرکشت ۳۷۰ هکتار چغندر قند پاییزه میباشد که از این سطح پیش بینی می شود بیش از ۱۸هزارتن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه قندبیستون گردد.

سلیمانی در ادامه به تمهیدات لازم جهت برداشت چغندرقند اشاره داشت و خاطرنشان نمود؛  به منظور برداشت چغندرقند در این شهرستان تعداد ۶ست برداشت چغندر در نظر گرفته شده است که فعالیت آنها شروع شده و این روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ تن چغندر به کارخانه قندبیستون حمل می شود.

سلیمانی سژس به پتانسیل این شهرستان در توسعه کشت چغندرقند پرداخت و گفت : شهرستان سرپل ذهاب مستعد کشت چغندرقندپاییزه است و سال قبل کشاورز نمونه کشوری از این شهرستان انتخاب و درهفته جهادکشاورزی از دست رئیس جمهور محترم لوح تقدیر تولیدکننده برتر را دریافت نمود.

وی گفت :کشت پاییزه چغندرقند یک الگوی مناسب جهت رعایت تناوب کشت کنار غلات محسوب میگردد باتوجه باینکه سالیان متمادی کشت  گندم وذرت مرسوم بوده، شیوع بیماری های قارچی، زنگ زرد، سپتریوز و لکه آجری و....درمزارع گندم کشاورزان را متحمل هزینه های زیادی نموده و عملکرد را کاهش داده است.

مهندس سلیمانی با بیان اینکه توسعه کشت چغندرقند در دستورکار این مدیریت قرار گرفته است گفت؛  در سال99 که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آن را سال جهش تولید نامگذاری نمودند پس بر ما واجب است اقدام به کشت محصولات با تولید بالا و درآمد مناسب نماییم.

وی بیان کرد ؛ جهادکشاورزی شهرستان سرپل ذهاب برنامه و آمادگی کشت ۲۰۰۰ هکتار کشت چغندرقند پاییزه در مهرماه سال جاری دارد پس کشاورزان در پایان برداشت گندم نسبت به برنامه ریزی جهت کشت این محصول به مراکز خدمات کشاورزی حوزه خود جهت ثبتنام مراجعه  نمایند.

وی در پایان درخصوص نحوه سرزنی وچگونگی جداکردن برگ ازطوقه را به رانندگان ست برداشت توصیه نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید