Iranian Agriculture News Agency

طرح یارانه دستمزد، فرصتی برای معرفی دانش آموختگان با استعداد به بازار کار است

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گردهمایی توجیهی طرح کارورزی و طرح یارانه دستمزد که با حضور 200 نفر از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سالن آمفی تئاتر سازمان برگزار شد گفت: طرح کارورزی و یارانه دستمزد فرصتی را بوجود آورده تا دانش آموختگان بخش کشاورزی را با مهارت شغلی آشنا و زمینه کشف استعدادها و اشتغال را برای آنها فراهم نماییم.

طرح یارانه دستمزد، فرصتی برای معرفی دانش آموختگان با استعداد به بازار کار است

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمانشاه، محمدپور با بیان اهمیت طرح یارانه دستمزد در آشناسازی دانش آموختگان با مهارتهای کاری به بیان  دستورالعمل های مربوطه اشاره داشت و افزود؛ این طرح فرصت و زمینه ای هم برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی فراهم می نماید تا بتوانند نیروهای توانمند و مورد نیاز خود را از بین فارغ التحصیلان کشف کنند.

وی در ادامه به مزایای طرح فوق برای دانش آموختگان کشاورزی استان اشاره نمود و خاطرنشان کرد؛ در طرح یارانه دستمزد، دانش آموختگان می توانند بر اساس دانشی که دارند مهارتهای کاری را در محیط شغلی فرا بگیرند و با کسب تجربه کاری به بازار کار وارد شوند.

محمدپور زمان اجرای طرح یارانه دستمزد را 12 ماه اعلام نمود و تصریح نمود؛ در اجرای این طرح هیچ تعهدی برای استخدام نیرو ها برای واحدهای پذیرنده ایجاد نمی کند و واحدهای تولیدی و...در صورتی که تمایل به ادامه همکاری داشته باشند می توانند افراد را جذب نمایند.

محمدپور در ادامه این گردهمایی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها خواست با توجه به حساسیت موضوع و دستور استاندار کرمانشاه، معاونت امور اقتصادی استانداری و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به اطلاع رسانی طرح یارانه دستمزد به کلیه ذینفعان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و همچنین واحدهای پذیرنده ( واحدهایی که دارای کد کارگاهی می باشند) اقدام نمایند و گزارشات جلسات و گردهمایی ها را جهت انعکاس به اداره کار، استانداری و مدیریت سرمایه گذاری سازمان ارجاع دهند.

در ابتدای این جلسه مهندس شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ضمن اشاره به نحوه اجرای طرح یارانه دستمزد و کارورزی، این طرح را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح یکی از برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه اشتغال  است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

وی هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد را کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار یکی از اهداف مهم اجرای  این طرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید